• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Zelf downloaden navigatie nu vrij gegeven voor alle europese Hyundai bezitters

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #45940 door MiDe
---->Hier<--- staat juist dat dat vervangen van de SD kaart voor een 32GB versie alleen hoeft voor bepaalde modellen...
In mijn Tucson uit 2016 zit inderdaad een SD kaart van 16GB, maar de download is ook maar klein, volgens mij 5GB. Lijkt me dus niet nodig om een 32GB sd kaart te gebruiken.
Ook lees ik in de 'handleiding' dat je niet terug kunt als je een update doet dus het bewaren van je oude kaart heeft dan ook weinig nut.

Is er al iemand geweest met een 2015-2017 Tucson die het heeft gedaan?

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #45953 door joop1981
Op 22 november 2021 was de downloadsite voor navigatie en software uit de lucht voor onderhoud en updates.
update.hyundai.com/EU/NL/navigationUpdate
Gisteren constateerde ik dat er een nieuwe versie van de NavigationUpdaterInstaller.exe (built 2021-11-17) was geplaatst.
Deze heb ik geinstalleerd.
Voor mijn Gen5W pakket, bijna 30 GB voor mijn Tucson Hybrid, constateerde ik aanzienlijk veel andere bestanden voor firmware en software.
Van de kaartversie voor de navigatie werd dezelfde versie gemeld: EUR 14.47.48.631.401.5
De volgende gebruiker (s) zei dank u: DonC

Meer
4 jaren 5 maanden geleden - 4 jaren 5 maanden geleden #45958 door Broeder Tuc

---->Hier<--- staat juist dat dat vervangen van de SD kaart voor een 32GB versie alleen hoeft voor bepaalde modellen...
In mijn Tucson uit 2016 zit inderdaad een SD kaart van 16GB, maar de download is ook maar klein, volgens mij 5GB. Lijkt me dus niet nodig om een 32GB sd kaart te gebruiken.
Ook lees ik in de 'handleiding' dat je niet terug kunt als je een update doet dus het bewaren van je oude kaart heeft dan ook weinig nut.

Is er al iemand geweest met een 2015-2017 Tucson die het heeft gedaan?

In de vermelde link staat inderdaad dat een 32GB SD-card voor bepaalde modellen (hoofdzakelijk Genesis) gebruikt dient te worden.
Boven aan de bladzijde staat overigens vermeld dat dit voor de Standard Gen4 en Premium Gen2 navigation geldt.

Ons model (Tucson 2015-2017) is volgens de lijst - van voertuigen die in aanmerking komen voor de download - voorzien van een Standard Gen2.
Ik neem aan dat het dan niet uitmaakt of je een Premium uitvoering hebt?

In de algemene Disclaimer staat weer dat je een snelle 32GB card moet aanschaffen indien je in het bezit bent van een 16GB :S
Ook >>Hier<< staat vermeld dat een SD card groter dan 32GB moet zijn.
Niet echt duidelijk dus...

Ik heb in ieder geval en voor de zekerheid een 32GB card besteld en zodra deze binnen is zal ik eens goed te tijd nemen hoe of wat.
Met name als je niet terug kunt zoals door jou vermeld.
Laatst bewerkt 4 jaren 5 maanden geleden door Broeder Tuc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: MiDe

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #45959 door MiDe
Ik ben erg benieuwd. In 1 van de schermen die je krijgt in die updater voordat je de files download krijg je juist een melding dat de SD card niet groter mag zijn dan 32GB....haha.
De totale download is 11.7GB.

Hou ons op de hoogte.

Meer
4 jaren 5 maanden geleden #45967 door Broeder Tuc
Update/upgrade voor de Tucson 2015-2017

Ik heb het systeem geüpdatet en daarbij het volgende gedaan:
1) snelle 32GB Scandisk UHS-I SD-Card aangeschaft. Update bestand blijkt bijna 18 GB te zijn waardoor de standaard 16GB card te klein is.
2) door de navigation updater te downloaden (zie link eerder in dit topic), op te slaan en te installeren. (in mijn geval Laptop)
3) in de naviagtion updater - via het tandwiel boven - Rusland/Hyundai/Engels te selecteren. (Rechter 3de optie van Russisch naar Engels selecteren)
4) bestand opslaan (eventueel andere locatie selecteren waar jij het bestand zou willen opslaan)
5) Tucson/ Tucson (SD Card) selecteren of via zoeken en dan TL.EU.SOP.20.211 in te toetsen/selecteren.
6) Dan next en het bestand downloaden. Ik heb gelijk de SD card als locatie gekozen. Bij mij duurde het iets van 20 min.Afhankelijk van je internetsnelheid.
7) SD uit de laptop en in je systeem van de je auto stoppen.
8 ) op het tandwieltje op je systeem in je auto blijven drukken totdat je de huidige versie/info ziet, daarna op bijwerken klikken.
9) bij mij heeft het ongeveer 10 min. geduurd (zie tijdverschil in de foto's) voordat mijn systeem was geüpdatet. Wellicht omdat mijn firmware en Navi vorig jaar bij de dealer is geüpdatet?.

Het is allemaal in het Nederlands. Had ik ook eerst gecontroleerd door in het bestand - wat ik gedownload heb - te kijken. In LGenNavi/ limf kom je namelijk ook een NLD bestand tegen.
Onderstaand een paar foto's van voor, tijdens en na de update. Laatste foto was mijn systeem al geüpdatet.

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nieuwvp, B@rt, swhnld, MiDe

Meer
4 jaren 5 maanden geleden - 4 jaren 5 maanden geleden #45968 door MiDe
Super bedankt voor dit! Toch maar eens een nieuw SD kaartje bestellen dan.
Afgezien van een nieuwe navigatiekaart is er verder nog iets veranderd?

Ik heb wel een oudere zie ik:
SW: 20.112
FW: 20.104
Navi: 09.46.57
Map: EUR.08.47.50.001.001(D.B1)
Laatst bewerkt 4 jaren 5 maanden geleden door MiDe.