• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png

schokkend wegrijden van mijn Bayon premium automaat bij koude start

Lees meer
6 maanden 9 uren geleden #54081 door Fred S
Hallo jan22,
Ik heb het zelfde probleem auto (1.0 T-GDI 120 pk 48V 7DCT)  is geleverd jan 2022 en nu met 29000 km op de teler. Als de auto een dag heeft stil gestaan schokt de auto heel even bij het wegrijden, na 50 met is het weg en heb er dan de rest van de dag geen last meer van. dit is nu een paar weken aan de gang.
Overleg gehad met de garage en er is nu voor eind december een afspraak gemaakt voor onderzoek naar dit probleem.
Laat weten wat hiervan de uitkomst is.

Gr Fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 maanden 3 weken geleden - 4 maanden 3 weken geleden #54454 door Rinuz
Kijk, prettig medestanders te hebben! Bij de garage kreeg ik nul op rekest toen ik aankaartte dit probleem ook te hebben met mijn Bayon, bouwjaar 2022, handbak 6-imt. Ik heb inderdaad ook, zeker bij koude momenten of wanneer het regenachtig is, dat hij ontzettend schokkerig optrekt. Wellicht nog wel meer als met een automaat, want aangezien de koppeling elektronisch is en dus wat ongevoelig is met zelf koppelen en hoeveelheid gas erbij geven. 9 van de 10 keer is het inderdaad voorbij wanneer de motor warm is en je een eindje gereden hebt, echter niet altijd zo. Pas stond ik bij een voorrangsweg en gaf een trekker die voorrang had, mij voorrang omdat hij wellicht anders de bocht niet kon draaien. Toen ik snel weg wilde rijden om hem de ruimte te geven schokte de auto ook flink bij wegrijden uit (bijna) stilstand in z'n 1 en met gewoon warme motor. 
Goede tip om eens wat Wynn's toe te voegen, hopelijk helpt dat inderdaad~ Anders wordt het toch bewijs verzamelen en weer terug naar de garage. Want het wat mij betreft verder een prima wagentje, zeker ook voor grote afstanden rijden!
Laatst bewerkt 4 maanden 3 weken geleden door Rinuz.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan22
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #54455 door Jan22
Ik ben zeer benieuwd. 
Groet Jan
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #54460 door Fred S
Garage heeft vandaag de auto onderzocht, voor in eerste instantie de klacht dat er een trilling bij wegrijden met koude motor optrad  maar ondertussen viel het de laatste weken ook op dat de auto lichtjes ging schokken bij het afremmen, leek net of de auto niet in zijn vrijloop stand stond tijdens het afremmen. de conclusie van de garage is dat dit alles wordt veroorzaakt door een defect aan de dubbele koppeling.
Ze gaan in januari deze vervangen. (Km stand is 32000).

Groeten Fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan22
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #54476 door Jan22
Het zou fijn zijn,  als je me laat weten of het heeft geholpen.
Fijne  feestdagen,  Jan 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #54477 door MrZackito
Tanken jullie toevallig bij goedkope tankstations? 
Ik heb 3 auto’s gehad die niet goed liepen op goedkope zooi, waaronder een diesel. Dezelfde klachten had ik dan.

Sindsdien tank ik alleen nog maar bij A merken en daar er nooit last van. Helaas mag ik van de zaak geen EU98 meer tanken want daar loopt mn huidige auto toch net wat lekkerder op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.