• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Stoelkoeling defect of niet defect?

• ERSN
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
3 maanden 2 dagen geleden - 3 maanden 2 dagen geleden #56418 door ERSN
Beantwoord door ERSN in topic Stoelkoeling defect of niet defect?
Uiteraard ligt je beleving aan de soort kleding die je draagt, echter ik ben geen andere kleding gaan dragen. Ik ga die test met een velletje papier eens doen, misschien is de dealer daar wel vatbaar voor. Zojuist gedaan, het velletje glijdt van de zitting naar het laagste punt zodra je de stoelkoeling in schakelt, dus das het bewijs dat er nog lucht door de stoelt stroomt. Misschien is het dan toch minder lucht dan voorheen en moet de stoel uit- of doorgeblazen worden.
Laatst bewerkt 3 maanden 2 dagen geleden door ERSN.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 maanden 2 dagen geleden #56419 door marvelde
Wij rijden ook tucson, en hebben het idee dat tijdens de proefrit we een betere beleving hadden van de stoelkoeling dan in onze tucson.
Erg minimaal dus.
Ik ga dit tijdens de eerste beurt toch wel aangeven.

Lees meer
3 maanden 2 dagen geleden #56420 door MiDe
Beantwoord door MiDe in topic Stoelkoeling defect of niet defect?
Ik herken inderdaad wat Krommeister zegt, en ook ik heb een Tucson. Er zitten 3 standen op die koeling maar zelfs in de hoogste stand voel ik heel vaak niks in m'n rug. De zitting lijkt wel af en toe te 'waaien'. Dit voel je inderdaad eerder als je bv een dunne korte broek aan hebt dan een dikkere jeans. Dat is natuurlijk ook wel logisch. Maar aangezien ik op m'n bovenlichaam vaak katoenen t-shirts draag zou ik het in mijn rug toch duidelijk moeten voelen, niet dus. Beetje nutteloze optie vind ik het dan eigenlijk.

• ERSN
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
3 maanden 2 dagen geleden #56422 door ERSN
Beantwoord door ERSN in topic Stoelkoeling defect of niet defect?
Ik weet niet wat er onder de stoel ervoor zorgt dat er koude of warme lucht wordt aangevoerd, kan het zijn dat dit defect is?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: johanwes

Lees meer
3 maanden 2 dagen geleden #56423 door Krommeister
Ventilatoren zorgen ervoor dat de lucht vanuit de cabine door de stoelbekleding wordt geblazen. 
De lucht wordt dus niet extra gekoeld oid. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ERSN

Lees meer
3 maanden 2 dagen geleden #56424 door martin123
Als ik kijk naar de opties kijk. Lees ik alleen maar (stoel ventilatie) En geen stoel koeling.
Is hetzelfde als je een ventilator thuis hebt staan en die blaast richting jou lichaam dat voelt koel aan ondanks dat het in de woonkamer 26 graden is. 
De lucht die verplaatst wordt is gewoon 26 graden niet warmer of kouder. 
Jou huid die klam aanvoelt zul je dit ervaren als een koude luchtstroom.Als je in een auto stapt die een halve dag in de brandende zon heeft gestaan is alles wat in de auto zit warm. 
Een binnentemperatuur van 70 graden op een mooie zomerse dag heb je zo.
Stap je in de auto en misschien even de ramen openen om de warmte eruit te laten.
Dan is al het materiaal in de auto nog erg warm. Denk aan het dashboard maar ook de stoelen en al het plastic die zijn nog steeds een kleine 70 graden de temperatuur zakt wel maar niet zo snel als de meeste dit  willen. 
Een kleine 5 minuten rijden met de ramen open zal de temperatuur binnen een 30 tot 40 graden doen zakken. 
Is de meeste warmte eruit en je doet de airco aan en je voelt dat het kouder wordt in de auto dan pas de stoel ventilator aanzetten.
Mag dan aannemen dat je dit dan ook zult merken.