• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Re:Nut van 48V hybrid systeem?

Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #50460 door Albeer
Beantwoord door Albeer in topic Nut van 48V hybrid systeem?
Beste zoef, bij werkte het zeilen elke keer de eerste 6 maanden ,en ik rij bijna altijd in eco stand. De invoerder zegt nu dat het ligt omdat de 12v batterij niet volledig opgeladen is dan werkt het zeilen niet.De computer in de auto ziet de spanning van de batterij te laag is en dan werkt het systeem niet,bij sommige auto gebeurt dit ook met het start en stop systeem uit te schakelen om de batterij niet teveel te ontladen. Ik doe namelijk niet veel km met de wagen, maar dat deed ik de eerste 6 maanden ook niet en dan werkte het systeem wel.Ik heb dit getest en een met druppellader de batterij opgeladen voor een dag en daarna gereden en inderdaad na een 2km gereden te hebben kon ik terug zeilen. De auto heeft daarna 2 dagen niet gereden en daarna werkte het zeilen weer niet ;50km met gereden om de batterij bij te laden werkte nog niet bij thuiskomst batterijspanning gemeten 12,3volt , weer de lader eraan (batterij op 12,8v)en het zeilen werkte weer. Altenator spanning gemeten 14,7 volt in relantie is dus in orde. Dus er moet iets zijn ,ofwel is de batterij niet meer goed genoeg(auto en batterij zijn nu 1 jaar oud) ofwel met het laden ,want de batterij geraakt niet volledig opgeladen door het rijden? Met de lader komt de batterij op 12,8volt en al rijdend (met alle verbruikers behalve radio af )op max 12,4v.Op 4 januari krijgt hij zijn eerste nazicht en dan gaan ze het opzoeken of het aan de batterij ligt of iets anders.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #50461 door Zoef1983
Beantwoord door Zoef1983 in topic Nut van 48V hybrid systeem?
Dank u voor de toelichting, dat verklaart wel een boel waarschijnlijk. Ik heb m’n auto bijna 2 maanden en heb iets meer dan 11000 km gereden wat er voor zal zorgen dat de accu niet veel in spanning terug zakt.

Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #50469 door Hakkie
Beantwoord door Hakkie in topic Re:Re:Nut van 48V hybrid systeem?
Over het zeilen: laatst zeilde mijn Bayon (automaat) enkele keren terwijl de motor bleef draaien op 1000 toeren. Ik meende dat zeilen alleen gebeurde met motor uit, maar kennelijk niet.

Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value (Albert Einstein)

Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #50470 door bert55
Beantwoord door bert55 in topic Re:Re:Nut van 48V hybrid systeem?
Dat doet hij bij mij ook zo maar ineens.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #50471 door Mansiemanta
Beantwoord door Mansiemanta in topic Nut van 48V hybrid systeem?

Dank u voor de toelichting, dat verklaart wel een boel waarschijnlijk. Ik heb m’n auto bijna 2 maanden en heb iets meer dan 11000 km gereden wat er voor zal zorgen dat de accu niet veel in spanning terug zakt.

11.000 km in 2 maanden…:--))

Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #50472 door Zoef1983
Beantwoord door Zoef1983 in topic Nut van 48V hybrid systeem?
Ja gaat goed hè!