• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Re:Nut van 48V hybrid systeem?

Lees meer
1 maand 2 weken geleden #58206 door fdpg1963
Beantwoord door fdpg1963 in topic Nut van 48V hybrid systeem?

fdpg1963 schreef :

Hakkie schreef :

fdpg1963 schreef : Ofwel, enkel heuvel af.

Dat kan ik ontkennen, het activeert niet alleen maar bij heuvel af. Wat betreft hulp van de electromotor ben ik het met je eens. Ik merk daar eigenlijk niks van. Ook in het scherm van de energie flow zie je maar heeeeeel kort ondersteuning. Erg 'mild' zullen we maar zeggen...

Sinds gisteren rij ik in mijn "nieuwe" i20 DCT uit 2022. Zeilen werkt inderdaad niet alleen heuvel af, ook tijdens het uitrijden naar een verkeerslicht bijvoorbeeld. Wat me echter opvalt is dat bij het energy flow paneel niets te zien is behalve een grijs getekende auto. Geen energiestroom. Wel slaat de motor helemaal af en is het "zeilen" symbool zichtbaar. Verder merkte ik wel op dat na enkele keren gezeild te hebben het start-stop systeem begon te werken, ook in normale mode. De auto heeft afgelopen maandag bij de dealer de standaard "100 punten check" gekregen dus ik ga er vanuit dat alles werkt. Wat ik verder nog merk is dat de auto in comfort stand best redelijk op de motor afremt maar of de 48 volt accu dan ook word opgeladen weet ik niet...

Na vandaag enkele keren tussen eco, comfort en sport te hebben geschakeld kreeg ik ineens tijdens het afremmen een blauw lijntje in het dashboard "auto" symbool! Blijkbaar na ruim een maand stilstand in de showroom is de 48V accu na enkele ritten weer op peil. Het opladen en ontladen (oranje lijntje) is in alle modes actief! Zeilen uiteraard alleen in eco en start/stop alleen in eco en comfort.

Tijdens wat steviger accelereren merk je bij comfort niet heel veel maar in de sport stand krijg je echt een duw in de rug! Die 12 extra pk (bij alle toerentallen) merk je goed! Al met al ben ik nu tevreden met het mild hybride systeem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.