- Ontvangen bedankjes 0
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Re:Nut van 48V hybrid systeem?
- Hybr1d
-
- New Member
-
Ik heb automaat. Dus als ik gas los laat gaat die gelijk zeilen. Handig op open weg bergaf ofzo. Maar niet in dagelijks verkeer op snelweg en dergelijk. Waar je soms even van gas gaat op wat af te remmen. Maar nu gaat die gelijk zeilen. Waarop je dus moet gaan remmen met rempedaal
Dus ik rij nu meer op comfort mode. Zodat zeilen niet activeert
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- fdpg1963
-
- New Member
-
- Ontvangen bedankjes 0
Vorig jaar reed ik een huur Ford Focus Mild Hybrid en die zeilde in alle modes, hoe sportiever de mode des te harder de auto afremde op de elektromotor en des te harder deze motor een duw mee gaf tijdens het optrekken. In de bergen werkt het heel effectief! Kon gewoon in de zesde versnelling (handbak) een flinke berg af zonder mee te hoeven remmen.
Tijdens de proefrit met de i20 al ontdekt dat ECO mode echt niets is, de auto voelt te (kunstmatig) traag en weggebruikers achter je zitten zich te ergeren omdat het niet opschiet.
- Hakkie
-
- Junior Member
-
- Ontvangen bedankjes 13
Adaptive cruisecontrol werkt bij mij ook tijdens het zeilen. Meestal slaat de motor dan al snel aan als een rem actie (door bestuurder of ACC) begint.Hybr1d schreef : Waarop je dus moet gaan remmen met rempedaal.
Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value (Albert Einstein)
- Hakkie
-
- Junior Member
-
- Ontvangen bedankjes 13
Dat kan ik ontkennen, het activeert niet alleen maar bij heuvel af. Wat betreft hulp van de electromotor ben ik het met je eens. Ik merk daar eigenlijk niks van. Ook in het scherm van de energie flow zie je maar heeeeeel kort ondersteuning. Erg 'mild' zullen we maar zeggen...fdpg1963 schreef : Ofwel, enkel heuvel af.
Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value (Albert Einstein)
- fdpg1963
-
- New Member
-
- Ontvangen bedankjes 0
Sinds gisteren rij ik in mijn "nieuwe" i20 DCT uit 2022. Zeilen werkt inderdaad niet alleen heuvel af, ook tijdens het uitrijden naar een verkeerslicht bijvoorbeeld. Wat me echter opvalt is dat bij het energy flow paneel niets te zien is behalve een grijs getekende auto. Geen energiestroom. Wel slaat de motor helemaal af en is het "zeilen" symbool zichtbaar. Verder merkte ik wel op dat na enkele keren gezeild te hebben het start-stop systeem begon te werken, ook in normale mode. De auto heeft afgelopen maandag bij de dealer de standaard "100 punten check" gekregen dus ik ga er vanuit dat alles werkt. Wat ik verder nog merk is dat de auto in comfort stand best redelijk op de motor afremt maar of de 48 volt accu dan ook word opgeladen weet ik niet...Hakkie schreef :
Dat kan ik ontkennen, het activeert niet alleen maar bij heuvel af. Wat betreft hulp van de electromotor ben ik het met je eens. Ik merk daar eigenlijk niks van. Ook in het scherm van de energie flow zie je maar heeeeeel kort ondersteuning. Erg 'mild' zullen we maar zeggen...fdpg1963 schreef : Ofwel, enkel heuvel af.
- fdpg1963
-
- New Member
-
- Ontvangen bedankjes 0
Mee eens, het is leuk om te testen of het werkt, meer niet. Inderdaad moet je alsnog remmen als je even niet kunt inhalen op een drukke snelweg, zodra je de rem aanraakt stopt ie met zeilen. Buiten dat vind ik de eco stand ook niet comfortabel rijden qua geluid met soms een zwaar brommende 3 cilinder op minder dan 1500 tpm om zuinig te rijden. De comfort stand rijdt echt lekker rustig en stil. De sport stand is gewoon lekker af en toe.Hybr1d schreef : Moet zeggen zeilen is leuk. Maar handig is het niet in verkeer
Ik heb automaat. Dus als ik gas los laat gaat die gelijk zeilen. Handig op open weg bergaf ofzo. Maar niet in dagelijks verkeer op snelweg en dergelijk. Waar je soms even van gas gaat op wat af te remmen. Maar nu gaat die gelijk zeilen. Waarop je dus moet gaan remmen met rempedaal
Dus ik rij nu meer op comfort mode. Zodat zeilen niet activeert