• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Re:Nut van 48V hybrid systeem?

Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #56282 door Hakkie
Beantwoord door Hakkie in topic Nut van 48V hybrid systeem?
Paar weken geleden werden wij geconfronteerd met een geheel lege accu van onze 2 jaar oude Bayon. Doorgemeten door ANWB, conclusie: defect. Accu is vervangen door dealer. De motor wordt nu bij stilstaan (weer) veel vaker en sneller uitgeschakeld. Daarnaast kregen we voor de accu wissel bij het luisteren naar het audio systeem (met motor uit en op accessoires stand) steeds een bericht in het rood dat de accu ontladen werd. Logisch, dachten we. Na de accu wissel is deze melding echter ook verdwenen, gaat de motor bij stilstaan dus weer sneller/vaker uit en zeilt de auto veel meer. Misschien een tip voor jou om de accu grondig(!) inclusief testrit te laten testen. Bij ons werd namelijk door de dealer in eerste instantie de conclusie van de ANWB tegen gesproken...
PS: de eco stand is standaard bij ons

Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value (Albert Einstein)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #56289 door Hybr1d
Beantwoord door Hybr1d in topic Nut van 48V hybrid systeem?

Paar weken geleden werden wij geconfronteerd met een geheel lege accu van onze 2 jaar oude Bayon. Doorgemeten door ANWB, conclusie: defect. Accu is vervangen door dealer. De motor wordt nu bij stilstaan (weer) veel vaker en sneller uitgeschakeld. Daarnaast kregen we voor de accu wissel bij het luisteren naar het audio systeem (met motor uit en op accessoires stand) steeds een bericht in het rood dat de accu ontladen werd. Logisch, dachten we. Na de accu wissel is deze melding echter ook verdwenen, gaat de motor bij stilstaan dus weer sneller/vaker uit en zeilt de auto veel meer. Misschien een tip voor jou om de accu grondig(!) inclusief testrit te laten testen. Bij ons werd namelijk door de dealer in eerste instantie de conclusie van de ANWB tegen gesproken...
PS: de eco stand is standaard bij ons


Hmmm is kijken dan. Heb dat van ontladen accu ook wel een keer gezien. Maar vond het toen ook logisch. Verder geen klachten over accu. Starten gaat prima etc. Wel raar dat het eerst wel goed werkte waar die daarvoor stil gestaan heeft. En nu ik er veel mee rij dat misschien minder is geworden. Auto is ook van december 2022 en is nog redelijk jong

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #56301 door Hybr1d
Beantwoord door Hybr1d in topic Nut van 48V hybrid systeem?
Even de accu laten testen
Een bij Hyundai dealer en de andere bij Kwikfit

Hyundai dealer
Spanning - 12,34
Gemeten - 337 CCA
Waarde - 410 CCA

Kwikfit

Spanning - 12,42
Gemeten - 370 EN(A)
Waarde - 410 EN(A)

Beide gaven aan dat de accu prima is. Geen idee verder wat zoveel verstand heb ik er ook niet van. Dus daarom ook bij Kwikfit even getest als second opinion

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 3 dagen geleden #56392 door Hybr1d
Beantwoord door Hybr1d in topic Nut van 48V hybrid systeem?

Even de accu laten testen
Een bij Hyundai dealer en de andere bij Kwikfit

Hyundai dealer
Spanning - 12,34
Gemeten - 337 CCA
Waarde - 410 CCA

Kwikfit

Spanning - 12,42
Gemeten - 370 EN(A)
Waarde - 410 EN(A)

Beide gaven aan dat de accu prima is. Geen idee verder wat zoveel verstand heb ik er ook niet van. Dus daarom ook bij Kwikfit even getest als second opinion
Iemand een idee of bovenstaande goed is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 week 1 dag geleden #56904 door martink73
Beantwoord door martink73 in topic Nut van 48V hybrid systeem?
2 maandjes geleden ook een  i20 gekocht uit 2022, automatisch geschakeld. De eerste week was hij aan het zeilen en dat vond ik wel interessant (was i20 uit 2009 gewend), maar na een week stopte hij er mee en ik heb het niet meer aan de praat gekregen. Start/stop werkt ook zelden. Dat lijkt echt volledig random. Soms doet hij het na een lange rit, maar soms ook niet. Begrijp nu dat zeilen alleen in eco werkt?
Wel remt de auto altijd flink af als ik het gaspedaal los laat. Dat was wel even wennen en vind ik nog steeds lastig soms. Hij remt veel sterker af dan nodig is (ik liet altijd van ver het gas los met mijn oude auto en dan rolde ik lekker aan). Geen idee of de remlichten dan gaan branden, want auto's achter me doemen regelmatig snel in mijn achteruitkijkspiegel op. 
Inmiddels begrijp ik ook dat als de airco aan staat het start/stop eigenlijk niet werkt. 
Het is in ieder geval flink wennen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 week 1 dag geleden #56907 door Hybr1d
Beantwoord door Hybr1d in topic Nut van 48V hybrid systeem?
Zelfde hier. Eerste 2 weken heeft het gewerkt. Nu al 4 maanden het niet meer gezien. En ik rijd toch zeker 4 dagen in de week 90km
Ik zie wel altijd de stroom als ik afrem naar de accu gang wat de animatie laat zien en soms als ik optrek gaat er een gele lijn naar de motor.
De auto is uit 2022 en heb hem met 19.000 gekocht. Dus raar dat  het in de eerste weken wel gedaan heeft. Waar die daarvoor natuurlijk vaak stil gestaan heeft en toen ik er veel mee ging rijden het niet meer werkt 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.