- Ontvangen bedankjes 1
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Deze Kona EV 39kWh uit 2021 kopen?
- Benm
- Onderwerp Auteur
- New Member
Minder
Lees meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #57292
door Benm
Deze Kona EV 39kWh uit 2021 kopen? werd gestart door Benm
Beste forum leden.
Ik ben op zoek naar een Hyundai Kona en heb nu een Kona Comfort 39kWh op het oog van begin 2021. Nu is deze auto ooit geïmporteerd uit Duitsland na ruim 1 jaar en daarna heeft een particulier er in gereden en ingeruild op een nieuwe Kona. Tot zover prima. En in mijn geval zal een 39kWh voldoende zijn voor woon werk verkeer en ritten die niet heel lang zijn.
Ik ben bij deze auto gaan kijken en ook een proefrit gemaakt. Auto rijdt goed maar heb wel wat vragen. Auto wordt geleverd door Hyundai dealer overigens.
- Zijn er verschillen in de modellen die in Nederland zijn geleverd en in Duitsland?
- Zit er in het model vanaf 2020 altijd een warmtepomp voor de verwarming?
Waarom zet de verkoper wel op de site dat er een warmtepomp inzit maar in het gesprek dat dat niet zo is? En heb ook op internet gelezen dat modellen vanaf 2020 altijd een warmtepomp hebben, maar wellicht dat Duitse modellen dat niet hebben.
- Is er altijd koppeling met een app mogelijk (Blue Link) om op afstand laden te monitoren en/of verwarming aan te zetten of zo. Of is dat ook per model/type?
- Over andere gebruikte modellen zit hij bijna op te scheppen hoe hoog de SOH nog is 98% of 100%. Maar als ik hem vraag wat de SOH van deze auto is dan kan hij dat niet zeggen, behalve dat het altijd hoger is dan 95%. Vreemd.
- Hoe zit het met 3 fase en 1 fase? Ook hier wordt gezegd dat vanaf 2020 modellen altijd 3 fase kunnen laden. Maar hij geeft aan dat dit model 1 fase is?
- Er is vanwege brandgevaar een terugroepactie geweest. Hoe kom ik er achter dat dit is uitgevoerd?
Wat zijn overige tips, aandachtspunten om rekening mee te houden?
Alvast bedankt!!
Ik ben op zoek naar een Hyundai Kona en heb nu een Kona Comfort 39kWh op het oog van begin 2021. Nu is deze auto ooit geïmporteerd uit Duitsland na ruim 1 jaar en daarna heeft een particulier er in gereden en ingeruild op een nieuwe Kona. Tot zover prima. En in mijn geval zal een 39kWh voldoende zijn voor woon werk verkeer en ritten die niet heel lang zijn.
Ik ben bij deze auto gaan kijken en ook een proefrit gemaakt. Auto rijdt goed maar heb wel wat vragen. Auto wordt geleverd door Hyundai dealer overigens.
- Zijn er verschillen in de modellen die in Nederland zijn geleverd en in Duitsland?
- Zit er in het model vanaf 2020 altijd een warmtepomp voor de verwarming?
Waarom zet de verkoper wel op de site dat er een warmtepomp inzit maar in het gesprek dat dat niet zo is? En heb ook op internet gelezen dat modellen vanaf 2020 altijd een warmtepomp hebben, maar wellicht dat Duitse modellen dat niet hebben.
- Is er altijd koppeling met een app mogelijk (Blue Link) om op afstand laden te monitoren en/of verwarming aan te zetten of zo. Of is dat ook per model/type?
- Over andere gebruikte modellen zit hij bijna op te scheppen hoe hoog de SOH nog is 98% of 100%. Maar als ik hem vraag wat de SOH van deze auto is dan kan hij dat niet zeggen, behalve dat het altijd hoger is dan 95%. Vreemd.
- Hoe zit het met 3 fase en 1 fase? Ook hier wordt gezegd dat vanaf 2020 modellen altijd 3 fase kunnen laden. Maar hij geeft aan dat dit model 1 fase is?
- Er is vanwege brandgevaar een terugroepactie geweest. Hoe kom ik er achter dat dit is uitgevoerd?
Wat zijn overige tips, aandachtspunten om rekening mee te houden?
Alvast bedankt!!
Laatst bewerkt 1 maand 1 week geleden door Benm.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Benm
- Onderwerp Auteur
- New Member
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
1 maand 1 week geleden #57294
door Benm
Beantwoord door Benm in topic Deze Kona EV 39kWh uit 2021 kopen?
Ik zal mijn eigen vraag even beantwoorden omdat ik inmiddels meer weet en dat met jullie wil delen. Let in elk geval op als je een geïmporteerde Kona gaat kopen want er zijn dus verschillen met Nederlands Kona's. En die kunnen wel belangrijk zijn of je de koop wel of niet wil laten doorgaan. In elk geval ben ik er achter dat de Comfort zoals deze in Nederland wordt aangeboden voor de jaren 2020 en 2021 en dan de 39 kWh uitvoering met warmtepomp en 3 fasen laadmogelijkheid wordt aangeboden. De Duitse versie heeft beide kenmerken niet.
Trouwens voor snelladen geldt dit niet en is er een aparte stekker.
En ik vind het toch kwalijk als autobedrijven op hun websites wel vermelden dat het er in zit en dat je er zelf moet achter komen dat dat niet het geval is.
- Voor de warmtepomp betekent het dat de kachel in de winter minder efficiënt is.
- En voor het laden aan de laadpaal thuis of openbare laadpaal kan dat gevolgen hebben. Want op z'n snelst kun je met 1 fase dan in 6 uur en 15 minuten de auto hebben geladen en met 3 fasen 4 uur en 5 minuten. Helemaal afhankelijk van de uitvoering van de paal qua aansluiting en amperage.
Trouwens voor snelladen geldt dit niet en is er een aparte stekker.
En ik vind het toch kwalijk als autobedrijven op hun websites wel vermelden dat het er in zit en dat je er zelf moet achter komen dat dat niet het geval is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: m_a_r_k
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.