• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

problemen met laden Kona E 2020

Meer
1 jaar 11 maanden geleden #56368 door Cormick
Beantwoord door Cormick in topic problemen met laden Kona E 2020
Heb je de oorzaak van het stoppen met laden gevonden? Mijn Kona electric van 22 stopt regelmatig met laden. De Wallbox heeft melding dat de auto geen energie nodig heeft. Herstart ik de laadsessie mbv de Bluelink app dan staat de laatste weer.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 2 maanden geleden - 1 jaar 2 maanden geleden #58478 door arjan.b
Beantwoord door arjan.b in topic problemen met laden Kona E 2020
hoi,

ik heb het zelfde probleem bij mij zeg hij in de app dat hij geen energie nodig heeft en stopt dan met laden de dealer kan tot op heden niets vinden en zij gaven aan dat het geen bekend probleem is maar ik zie nu dat ik niet de enige ben.
Laatst bewerkt 1 jaar 2 maanden geleden door arjan.b.

Meer
1 jaar 1 maand geleden #58601 door Stokki01
Beantwoord door Stokki01 in topic problemen met laden Kona E 2020
Ik heb hetzelfde probleem. Laden stopt na een paar minuten, terwijl de hoogspanningsaccu het gewenste laadniveau nog lang niet bereikt heeft. Ik krijg in de app de melding: EV vol

Meer
1 jaar 1 maand geleden #58644 door GertjanM
Beantwoord door GertjanM in topic problemen met laden Kona E 2020
Hallo, ik had dit probleem ook met mijn vorige Kona uit 2022 en ook met mijn Kona uit 2025, met een Wallbox laadpaal.
Ik heb mijn wallbox app volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, de update NIET uitgevoerd en nu werkt het prima, opladen tot 100% is nu geen probleem meer.

• walter
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
1 jaar 1 maand geleden #58645 door walter
Beantwoord door walter in topic problemen met laden Kona E 2020
Het probleem is verholpen, bleek een kapotte cell in mijn 12V accu. Hierdoor een te lage spanning waardoor hij zichzelf beschermd omdat hij niet alle metingen goed uit kan voeren. Dit doet die dan door te stoppen met laden.

Accu is onder garantie vervangen want bleek een probleem te zijn wat vaker voorkomt bij de 12V accu's. Het wil alleen niet altijd zeggen dat die daardoor dan steeds stopt met laden. Lag bij ons dus niet aan de laadpaal....
Waarschijnlijk dat die het daarom ook met name in de winter deed.

Daarna overigens de auto ook vanwege een rare 'resonantie' (heel zachtjes op de achtergrond) bij het optrekken weggebracht. Dit bleek een kapotte motor en 'versnellingsbak' te zijn..

Hierbij gelijk de showroom ingelopen en uitgekomen met een jong gebruikte Ioniq 5 Lounge AWD :D

Meer
1 jaar 3 weken geleden #58734 door arjan.b
Beantwoord door arjan.b in topic problemen met laden Kona E 2020
Bedankt voor de tip, ga ik ook proberen, maar ik heb het ook bij een openbare laadpaal van enig