• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

ioniq electric laadsnelheid

Lees meer
5 jaren 9 maanden geleden #35060 door elmosone
Ik heb een ioniq electric en heb laatst mijn installatie aangepast zodat ik van 16A naar 20A ben gegaan.

Echter wil de ioniq momenteel niet sneller laden 3.3kw (ongeveer 14A.)

De laadpaal is al aangepast naar max 20a, de laadkabel is standaard hyundai (zou 6.6kw moeten zijn) Iemand tip om dit na te kijken?
Met de laadkabel heb ik 1 keer aan een 22kw paal gehangen. en toen een 4.5 kw/u gehaald.

20a is ongeveer 4.6kw dus iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 9 maanden geleden #35066 door MAS
Beantwoord door MAS in topic ioniq electric laadsnelheid
Zelf geen ervaring met de Ioniq, wel de Hybride (algemene) cursus gevolgd. Hierin moesten wij ook de laadsnelheid aanpassen. Dit kon door op de laadkabel die in stopcontact ging de snelheid aan te passen. Moest je op bepaalde knop drukken. Hierdoor kon je het amperage verhogen of verlagen.

Je kon dus met dezelfde kabel op verschillende snelheden laden. Stel dat dat bij de Ionig ook zo is, om overbelasting op je groep te voorkomen (of dat je een keer bij familie je auto oplaadt), dan staat hij dus nog steeds op de 16a stand. Je zal dus je laadkabel naar bv 20a moeten zetten.
De laadkabel zoekt niet zelf de maximale stand op. Dus laadt jij thuis op 20a, en je gaat dan naar een 16a stopcontact, dan loop je de kans om de stop eruit te gooien.

Maar zoals ik zei: geen ervaring met de Ioniq

Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 9 maanden geleden #35068 door elmosone
Beantwoord door elmosone in topic ioniq electric laadsnelheid
thanks, dit kan inderdaad kloppen voor de stopcontact lader die erbij zit. die schijn je ook via verloop stekker op kracht stroom te kunnen aansluiten.

Bij mij betreft het een new motion laadpunt die met een standaar 32a rated kabel in mijn auto gaat. Nu kan ik wel snelheden instellen in display en die staat op maximaal. echter maximaal is 28a (6.6kw) dus misschien eens proberen om hem op minimaal te zetten en kijken wat er gebeurd.

Is er een soort van leaf spy ook voor hyundai?

De dealer heb ik gebeld en de kona ev beschrijving geeft aan dat je 25a met LB kan laden om overbelasting te verkomen en de kona kan tot 7.2kw geloof ik laden rond de 31a is dat dan, echter ik heb zelf 3x25a als huis aansluiting.

to be continued

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 11 maanden geleden #38013 door JaJiRi
Beantwoord door JaJiRi in topic ioniq electric laadsnelheid
Laat even weten wat er gebeurd als je de verschillende laadsnelheden selecteert op je display. Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Wat LeafSpy betreft is volgens mij EVNotify een aardig alternatief. Gemaakt door een Duitse enthousiastetling van GoingElectric.DE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.