• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png

Tuning santa fe v6

• Arjo
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
2 maanden 1 week geleden #59490 door Arjo
Tuning santa fe v6 werd gestart door Arjo
Goedendag allen.

Ik zou graag onze santa fe v6 uit 2006 willen tunen, ik had een tuner op het oog maar die kan er geen files voor vinden.
Weet iemand hier een oplossing voor of is het er simpelweg niet
Het gaat ons er puur om dat hij misschien wat zuiniger gaat rijden er hangt heel vaak een paardentrailer achter, pk's gaat het ons niet om.

Bedankt alvast

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 maand 3 weken geleden #59515 door Tucson V60
Beantwoord door Tucson V60 in topic Tuning santa fe v6
Beste Arjo,
Heb 8 jaar een Tucson V6 gereden en ben toen ook wezen kijken of dit verbeterd kon worden. Uitkomst is dat een tuning maximaal 8pk gaat opleveren en als je dit afzet tegen de kosten zou ik dat niet doen. Hier onder wat extra info.

Je geeft geen reden aan en dit zal vermogen zijn en/of verbruik ik tankte met de Tucson altijd E5-95/98 dit iets zuiniger was als de E10. Voor de rest gebruik de goede onderdelen zoals de duurdere NGK iridiums 90.000km en de duurdere NGK bougiekabels en dat is niet alleen voor optimale prestaties maar ook dat het vervangen van bougies en kabels de garage hier zeker 3uur voor rekent of als je het zelf doet een zaterdagmiddag met de juiste gereedschappen. Als je de bougiekabels op de bobine drukt stroop het afdichtrubber dan iets op zodat je zeker weet dat deze hier goed in zit en dan het rubber naar beneden. Let op de stekker die onder aan de bobineset zit. Kom hier niet aan als het niet nodig is deze verteerd en zal breken, spreek uit ervaring.
Ik heb een bobineset liggen aangepast. Veel rijplezier een heerlijk motor en heb er met heel veel plezier van genoten. 

2013~2021 Tucson V6 2.7 - 2005 (geexporteerd)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico+K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)

• Arjo
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
1 maand 2 weken geleden #59535 door Arjo
Beantwoord door Arjo in topic Tuning santa fe v6
Ok bedankt voor uw uitleg