• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Nieuwe update 2026.02

Meer
1 maand 2 weken geleden #59747 door mrandromeda
Beantwoord door mrandromeda in topic Nieuwe update 2026.02
Je hoeft niet te wachten in de auto. Je stopt gewoon de USB erin, start de update en gebruik de auto normaal. De eerste fase is namelijk het kopiëren van de data naar het interne systeem en dit duurt het langst. Maar je kunt gewoon de auto blijven gebruiken, alles werkt nog in deze fase. Als je de auto uitzet, dan gaat hij de volgende keer dat je hem start weer verder waar hij gebleven was (wel de USB stick laten zitten). Afhankelijk hoeveel je rijd kan het meerdere dagen duren voordat hij klaar is.

Als hij klaar is met kopiëren, dan zal hij bij het uitzetten zeggen of je de update wil installeren. Gewoon ja zeggen en de auto verlaten en op slot doen. Na ongeveer 10 minuten is klaar en zal de auto kompleet uitgaan en krijg je melding in de app dat de update is geïnstalleerd. Daarna kun je de USB stick verwijderen.

Ik vind het best wel goed werken. Het is alleen afhankelijk hoe vaak en lang je rijd hoelang het duurt. Maar ik ga niet de auto aanzetten en dan 1 a 2 uur wachten tot het klaar is.

Wachten op de OTA kan, maar aangezien dit een grote update is wordt deze maar mondjesmaat uitgerold om data te besparen en kan het dus weken/maanden duren voordat je aan de beurt bent. Met deze nieuwe live versie kunnen ze nu dus kleinere updates sturen en is dit probleem opgelost.

Of de live versie werkt kun je zien bij de setup algemeen of de OTA live updates service geactiveerd is, en als je verder naar beneden scrolt kun je zien op welke live versienummer van de kaart je hebt. Volgens mij is het nu de bedoeling dat ze de kaart elke maand een update geven (kun dan je zien als de live versienummer verhoogt is want dit systeem werkt in de achtergrond).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.