- Berichten: 2
- Ontvangen bedankjes 0
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Sportstand
- nico_09
-
Onderwerp Auteur
- New Member
-
Minder
Lees meer
1 maand 1 week geleden #58261
door nico_09
Sportstand werd gestart door nico_09
Tucson 2018:
Is het gaspedaal in sportstand bij jullie ook zo gevoelig? Het is bijna onmogelijk om 20 a 30 km per uur te rijden zonder dat de motor inhoudt/ schokt en weer oppakt. Idee dat het gaspedaal te minimaal ingedrukt wordt.
Is het gaspedaal in sportstand bij jullie ook zo gevoelig? Het is bijna onmogelijk om 20 a 30 km per uur te rijden zonder dat de motor inhoudt/ schokt en weer oppakt. Idee dat het gaspedaal te minimaal ingedrukt wordt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- MiDe
-
- Senior Member
-
Minder
Lees meer
- Berichten: 102
- Ontvangen bedankjes 2
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #58262
door MiDe
Beantwoord door MiDe in topic Sportstand
Klinkt inderdaad bekend. Sportstand zorgt er bij mij voor dat de Tucson (2016) inderdaad veel beter reageert op het gaspedaal, wat vooral fijn is als je wat 'sportiever' wilt rijden. Daarentegen maakt ie ook constant veel meer toeren (als je er zelf niet voor zorgt dat ie opschakelt) en is het geheel wat 'schokkiger' ja doordat hij elke beweging in het gaspedaal registreert.
Ik gebruik het dus eigenlijk nooit. Al vind ik het reageren op het wat sneller optrekken wel een stuk fijner dan dat wazige langzame (veel gas vragende) optrekken in de normale stand.
Ik gebruik het dus eigenlijk nooit. Al vind ik het reageren op het wat sneller optrekken wel een stuk fijner dan dat wazige langzame (veel gas vragende) optrekken in de normale stand.
Laatst bewerkt 1 maand 1 week geleden door MiDe.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Krommeister
-
- Premium Member
-
Minder
Lees meer
- Berichten: 142
- Ontvangen bedankjes 45
1 maand 1 week geleden #58266
door Krommeister
Beantwoord door Krommeister in topic Sportstand
Onder andere zijn dit de redenen dat ik de TCM wil laten tunen van de DCT.
Ik heb gevraagd of er ervaring is op het forum, maar tot nu toe weinig respons: www.hyundaiclubholland.nl/index.php?opti...&id=8249&Itemid=4378
De combi van sportmode en normaal zou ideaal zijn en dit is dus softwarematig te remappen.
Ik heb gevraagd of er ervaring is op het forum, maar tot nu toe weinig respons: www.hyundaiclubholland.nl/index.php?opti...&id=8249&Itemid=4378
De combi van sportmode en normaal zou ideaal zijn en dit is dus softwarematig te remappen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tucson V60
-
- Moderator
-
Minder
Lees meer
- Berichten: 3254
- Ontvangen bedankjes 942
1 maand 6 dagen geleden #58293
door Tucson V60
2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
Beantwoord door Tucson V60 in topic Sportstand
Mijn Zweed kent ook een sportstand en als ik die activeer komt er een hitsige piranha los en wordt het gaspedaal zo gevoelig dat alleen bij het denken er aan dit goed is voor een adrenaline stoot.
Bij normaal gebruik zou ik 'm niet activeren en alleen gebruiken als het echt hard moet tenzij je een vlotte rijder bent kun je 'm inzetten op de snelweg om even snel in te halen.
Bij normaal gebruik zou ik 'm niet activeren en alleen gebruiken als het echt hard moet tenzij je een vlotte rijder bent kun je 'm inzetten op de snelweg om even snel in te halen.
2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.