- Ontvangen bedankjes 0
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Stoelverwarming
- Korteee
-
Onderwerp Auteur
- New Member
-
Minder
Lees meer
1 maand 1 week geleden #58219
door Korteee
Stoelverwarming werd gestart door Korteee
Goedeavond allen!
Ik ben sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een Hyundai Tucson uit 2008. Ik ben er heel blij mee en het is een heel mooie auto.
Mijn vraag aan dit forum is het volgende:
Ik heb stoffen bekleding zonder stoelverwarming. Ik heb een kennis met een Tucson (2009) die leren bekleding met stoelverwarming heeft. Deze kennis geeft niet om leer of verwarmde stoelen, en vind de stoffen bekleding eigenlijk fijner. Ik zou daarentegen wel stoelverwarming willen hebben.
De stoelen zullen sowieso passen, gezien het feitelijk dezelfde auto is, maar hoe moeilijk is het om de stoelverwarming aan te sluiten, als dit al mogelijk is, in een auto die niet met die optie is geleverd?
Voor de duidelijkheid, het gaat niet om aftermarket stoelverwarming. Het zijn stoelen die afabriek geleverd zijn met stoelverwarming inbouwen in een auto die afabriek deze optie niet geïnstalleerd heeft gehad.
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!
-Korteee
Ik ben sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een Hyundai Tucson uit 2008. Ik ben er heel blij mee en het is een heel mooie auto.
Mijn vraag aan dit forum is het volgende:
Ik heb stoffen bekleding zonder stoelverwarming. Ik heb een kennis met een Tucson (2009) die leren bekleding met stoelverwarming heeft. Deze kennis geeft niet om leer of verwarmde stoelen, en vind de stoffen bekleding eigenlijk fijner. Ik zou daarentegen wel stoelverwarming willen hebben.
De stoelen zullen sowieso passen, gezien het feitelijk dezelfde auto is, maar hoe moeilijk is het om de stoelverwarming aan te sluiten, als dit al mogelijk is, in een auto die niet met die optie is geleverd?
Voor de duidelijkheid, het gaat niet om aftermarket stoelverwarming. Het zijn stoelen die afabriek geleverd zijn met stoelverwarming inbouwen in een auto die afabriek deze optie niet geïnstalleerd heeft gehad.
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!
-Korteee
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dennnis
-
- New Member
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
1 maand 1 week geleden #58225
door Dennnis
Beantwoord door Dennnis in topic Stoelverwarming
Hoi Korteee,
Over het algemeen wordt de kabelboom in je auto met de mogelijkheid voor alle opties uitgevoerd.
Simpelweg omdat dit veel goedkoper is dan voor elk bestelde auto een apart aangepaste kabelboom te maken.
Tijdens de productie van de auto worden enkel de benodigde bekabeling voor de bestelde auto gebruikt. De rest wordt "weggemoffeld" vaak al voorzien van een stekker(tje).
Je zou eens onder de stoel van je kennis kunnen kijken waar de aansluiting zich bevindt, en dan bij je eigen auto hiernaar op zoek moeten gaan.
Let wel dat je de goede kleuren van bekabeling gebruikt.
Deze zijn ook terug te vinden op de kabelschema's. (google even op: schema's Tucson 2009)
Houd er verder rekening mee dat je ook 2 schakelaars moet plaatsen, misschien kun je die ook overnemen.
Let ook even op of er een zekering in de fuse-box zit voor de stoelverwarming.
Succes, Dennis.
Over het algemeen wordt de kabelboom in je auto met de mogelijkheid voor alle opties uitgevoerd.
Simpelweg omdat dit veel goedkoper is dan voor elk bestelde auto een apart aangepaste kabelboom te maken.
Tijdens de productie van de auto worden enkel de benodigde bekabeling voor de bestelde auto gebruikt. De rest wordt "weggemoffeld" vaak al voorzien van een stekker(tje).
Je zou eens onder de stoel van je kennis kunnen kijken waar de aansluiting zich bevindt, en dan bij je eigen auto hiernaar op zoek moeten gaan.
Let wel dat je de goede kleuren van bekabeling gebruikt.
Deze zijn ook terug te vinden op de kabelschema's. (google even op: schema's Tucson 2009)
Houd er verder rekening mee dat je ook 2 schakelaars moet plaatsen, misschien kun je die ook overnemen.
Let ook even op of er een zekering in de fuse-box zit voor de stoelverwarming.
Succes, Dennis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Korteee
- Korteee
-
Onderwerp Auteur
- New Member
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
1 maand 1 week geleden #58271
door Korteee
Beantwoord door Korteee in topic Stoelverwarming
Hallo Dennis,
Heel erg bedankt voor je antwoord!
We gaan er zaterdag mee aan de gang, en dan gaan we zien of we er uit kunnen komen. Jouw informatie geeft me er in elk geval een goed gevoel over!
Hartelijk dank, en met vriendelijke groet,
Korteee
Heel erg bedankt voor je antwoord!
We gaan er zaterdag mee aan de gang, en dan gaan we zien of we er uit kunnen komen. Jouw informatie geeft me er in elk geval een goed gevoel over!
Hartelijk dank, en met vriendelijke groet,
Korteee
- Tucson V60
-
- Moderator
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 942
1 maand 6 dagen geleden #58292
door Tucson V60
2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
Beantwoord door Tucson V60 in topic Stoelverwarming
Omdat het verwarming is en meestal wat meer vermogen gebruikt kan het goed zijn dat er een relais geplaatst moet worden. Ik zou ook zeker even de manual raadplegen met de hoop dat er iets van informatie in staat en anders de dealer benaderen.
Succes met de ombouw.
Succes met de ombouw.
2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)