• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Hoger verbruik op display na beurt

Lees meer
1 maand 3 dagen geleden #57569 door YvesPetit
Vorige week heeft mijn Tucson HEV ‘21 de 45.000 km beurt gehad. Voor de beurt gaf het display een totaal gemiddeld verbruik van 6.3 l/100 km aan. Nu na de beurt ineens een totaal gemiddeld verbruik van 8.4 l/100 km.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Er is tijdens de beurt bezine additief toegevoegd. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 maand 3 dagen geleden #57572 door martin123
Je rijd naar de garage met koude motor benzine verbruik is dan een stuk hoger dan het moment dat je van de garage weg rijd. De auto is dan nog warm dus benzine verbruik zal dan lager zijn.
Na een paar dagen zal het verbruik weer op 6,3/100.
Dit zie ik als ik na de benzinepomp rij.
Rij van huis met koude motor een afstand van 9 km maximaal 50 km per uur. Als ik getankt heb en rij terug is de motor warm en lees ik ook dat het verbruik een heel stuk lager is dan het moment dat ik van huis rij.

Lees meer
1 maand 3 dagen geleden - 1 maand 2 dagen geleden #57579 door YvesPetit
Dank je voor jouw reactie Martin. Het gaat hier eigenlijk niet om het verbruik op dat moment, maar het totaal gemiddelde verbruik van de auto. Dus sinds eerste ingebruikname.
Laatst bewerkt 1 maand 2 dagen geleden door YvesPetit.

Lees meer
1 maand 2 dagen geleden #57585 door PinoPaan
Beantwoord door PinoPaan in topic Hoger verbruik op display na beurt
Ik vermoed eigenlijk dat ze bij de garage een aantal boordcomputer instellingen (waaronder wanneer de volgende beurt is) gereset hebben. Daardoor is mogelijk je totaal verbruik opnieuw begonnen met tellen, wat na de eerste paar korte ritjes mogelijk nog niet zo laag is als gebruikelijk. 

Hopelijk is die na een paar wat langere ritjes weer lager. 

Lees meer
1 maand 2 dagen geleden #57586 door YvesPetit

PinoPaan schreef : Ik vermoed eigenlijk dat ze bij de garage een aantal boordcomputer instellingen (waaronder wanneer de volgende beurt is) gereset hebben. Daardoor is mogelijk je totaal verbruik opnieuw begonnen met tellen, wat na de eerste paar korte ritjes mogelijk nog niet zo laag is als gebruikelijk. 

Hopelijk is die na een paar wat langere ritjes weer lager. 

Het gemiddelde verbruik kunnen ze dan ook resetten dus… beetje slordig mochten ze dat gedaan hebben. Maar dat zou het wel kunnen verklaren toch inderdaad.
Dank je.

Lees meer
1 maand 2 dagen geleden #57587 door PinoPaan
Beantwoord door PinoPaan in topic Hoger verbruik op display na beurt
Ja, dat gemiddelde verbruik kan je zelf ook gewoon resetten als het goed is. Goed, wel slordig inderdaad. Maar ben nog wel benieuwd of het klopt hoor. 

Hopelijk kan je over een paar weken een update geven of je verbruik weer terug is op je verwachte niveau.