- Ontvangen bedankjes 1
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
DPF roetfilter!
- Luifel
- Onderwerp Auteur
- New Member
Minder
Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden - 2 jaren 11 maanden geleden #46782
door Luifel
DPF roetfilter! werd gestart door Luifel
Na 6 maanden begint mijn waarschuwingslampje voor het roetfilter te branden!
Blijk er dus ook in de benzineversie een roetfilter te zitten. Oplossing is om een lange rit te
maken, of naar de garage gaan, die dan de motor een uur op 2500 toeren laten draaien,
om het filter schoon te branden. Ja inderdaad, ik rij erg weinig km (5000 per jaar ) en
veelal in de stad, maar nu moet je dus regelmatig lange ritten maken….hoef geen probleem
te zijn, maar blijf het wel vreemd vinden…( lampje blijft trouwens nog steeds branden na 125 km
snelweg) Dus als je weinig km loop en voornamelijk in de stad blijf je dit probleem houden….
Moeten toch meer mensen last van krijgen….
Misschien door een tunning bedrijf filter weg laten halen, maar dan vervalt waarschijnlijk je garantie en
komt de wagen niet door de apk…
Blijk er dus ook in de benzineversie een roetfilter te zitten. Oplossing is om een lange rit te
maken, of naar de garage gaan, die dan de motor een uur op 2500 toeren laten draaien,
om het filter schoon te branden. Ja inderdaad, ik rij erg weinig km (5000 per jaar ) en
veelal in de stad, maar nu moet je dus regelmatig lange ritten maken….hoef geen probleem
te zijn, maar blijf het wel vreemd vinden…( lampje blijft trouwens nog steeds branden na 125 km
snelweg) Dus als je weinig km loop en voornamelijk in de stad blijf je dit probleem houden….
Moeten toch meer mensen last van krijgen….
Misschien door een tunning bedrijf filter weg laten halen, maar dan vervalt waarschijnlijk je garantie en
komt de wagen niet door de apk…
Laatst bewerkt 2 jaren 11 maanden geleden door Luifel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Forre
- Senior Member
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 44
2 jaren 11 maanden geleden #46783
door Forre
Beantwoord door Forre in topic DPF roetfilter!
Idd hier zit tegenwoordig ook een roetfilter in .
In pricipe bij langere afstanden zou hij zichzelf reinigen , bij kortere afstanden blijkbaar niet .
Als je lampje blijft branden spring eens bij de dealer binnen dat ze proper blazen .
In pricipe bij langere afstanden zou hij zichzelf reinigen , bij kortere afstanden blijkbaar niet .
Als je lampje blijft branden spring eens bij de dealer binnen dat ze proper blazen .
- Lubje1971
- New Member
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
1 jaar 10 maanden geleden #51157
door Lubje1971
Beantwoord door Lubje1971 in topic DPF roetfilter!
Bij mij ging die ook ineens branden afgelopen vrijdag. Kreeg in beeld blijf rijden om de uitlaatfilter te laten regenereren. Ik dacht wat is dit nu weer. Nagevraagd bij dealer en kreeg het advies even goed de snelweg op en het gas erop. Het lichtje brandt nu nog steeds dus heeft niks geholpen. Nu vrijdag een afspraak dealer zodat hun gaan kijken wat het is en of de recente software er wel op zit. Ben ook een stadrijder en niet een echte snelwegrijder en het lijkt me toch niet zo moeten zijn om elke keer maar doelloos de snelweg op te moeten om die melding weg te krijgen. Had de verkoper wel even van tevoren kunnen zeggen want die wist dat we niet veel kilometers maken behalve in vakanties. Afwachten dus wat we te horen krijgen vrijdag.
- galaxis
- Platinum Member
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 155
1 jaar 10 maanden geleden #51160
door galaxis
Verbruik Ioniq
Mijn Hyundai's
Beantwoord door galaxis in topic DPF roetfilter!
het DPF filter, ook wel OPF filter genoemd moet regelmatig warm gestookt worden anders gaat hij helaas problemen geven. Vanaf 2018 is een OPF filter op benzine auto's ook verplicht. Wat kan helpen als je melding heb is een stuk snelweg pakken, en dan niet braaf in de hoogste versnelling toeren, maar gewoon 100 in z`n 3 of 4 gaan rijden. Je moet hem zo warm mogelijk opstoken des te sneller gaat het lampje weer uit.
Verbruik Ioniq
Mijn Hyundai's
- willy4
- New Member
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
1 maand 2 dagen geleden #57594
door willy4
Beantwoord door willy4 in topic DPF roetfilter!
ik rij al 600 km met de storing rond , ik heb al vele dingen geprobeerd 4000tr 5 sec wachten te rug gas enz...
nu is mijn vraag , aan welke voorwaarden moet het MM doen om te regeneren .
al vast bedankt .
nu is mijn vraag , aan welke voorwaarden moet het MM doen om te regeneren .
al vast bedankt .