- Ontvangen bedankjes 0
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Zelf downloaden navigatie nu vrij gegeven voor alle europese Hyundai bezitters
- HarrieR
-
- New Member
-
Minder
Lees meer
1 maand 3 weken geleden #58138
door HarrieR
Beantwoord door HarrieR in topic Zelf downloaden navigatie nu vrij gegeven voor alle europese Hyundai bezitters
Hallo, Na de aanschaf van een Hyundai Kona Hybrid (2022) afgelopen woensdag heb ik deze site gevonden. Erg informatief. Ben dus nieuw hier en hoop dat de "kenners" me kunnen helpen met een ontstaan probleem.
Vanmiddag de installatie geprobeerd van de nieuwe navigatie. Alles leek goed te gaan: - bestanden via Navigation Updater binnen gehaald en op USB stick geplaatst, werden door infotainment OK bevonden na check, installatie verliep goed, hierna ook de extra controle en kon er gestart worden met de update. Scherm gaf aan: softwareversie:OS-H...... 240726
Auto aan laten staan, zelf in gebleven om te kijken hoe alles verliep.
Echter, na de start van de update bleef het scherm "Bijwerken" tonen. Dit meer dan een vol uur. De radio is wel weer gaan starten. Hierna met de auto gaan rijden: geen verandering. Vervolgens de auto stil en uit gezet en de USB stick uit de aansluiting van het infotainment gehaald. Opnieuw de melding "Bijwerken" en na een paar minuten ineens een ander scherm: "Of ik de aanpassingen en voorwaarden van de nieuwe versie wilde lezen". Ik heb op "nee" gedrukt en vervolgens weer meer dan een half uur lang bijwerken.
Ik heb BlueLink geactiveerd en krijg bv wel een melding dat de auto niet op slot is. Maar ik heb geen melding gekregen dat de nieuwe versie succesvol is geïnstalleerd. Wel geeft BlueLink aan dat de softwareversie is: OS-H...... 240726 dus conform de nieuw geïnstalleerde versie. Bij "Kaartversie" staat "unknown".
Mijn vraag is of ik (nog) meer geduld moet hebben en dat uiteindelijk ook de kaarten wel zichtbaar zullen worden.
Als geduld niets oplost, wat dan wel?
Wat zijn dan de mogelijke opties om het weer werkend te krijgen?
Voor de volledigheid: USB stick is Philips 128Gb usb 3.0 en geformateerd op FAT32
Dank voor delen van kennis en ervaring,
Harrie
Vanmiddag de installatie geprobeerd van de nieuwe navigatie. Alles leek goed te gaan: - bestanden via Navigation Updater binnen gehaald en op USB stick geplaatst, werden door infotainment OK bevonden na check, installatie verliep goed, hierna ook de extra controle en kon er gestart worden met de update. Scherm gaf aan: softwareversie:OS-H...... 240726
Auto aan laten staan, zelf in gebleven om te kijken hoe alles verliep.
Echter, na de start van de update bleef het scherm "Bijwerken" tonen. Dit meer dan een vol uur. De radio is wel weer gaan starten. Hierna met de auto gaan rijden: geen verandering. Vervolgens de auto stil en uit gezet en de USB stick uit de aansluiting van het infotainment gehaald. Opnieuw de melding "Bijwerken" en na een paar minuten ineens een ander scherm: "Of ik de aanpassingen en voorwaarden van de nieuwe versie wilde lezen". Ik heb op "nee" gedrukt en vervolgens weer meer dan een half uur lang bijwerken.
Ik heb BlueLink geactiveerd en krijg bv wel een melding dat de auto niet op slot is. Maar ik heb geen melding gekregen dat de nieuwe versie succesvol is geïnstalleerd. Wel geeft BlueLink aan dat de softwareversie is: OS-H...... 240726 dus conform de nieuw geïnstalleerde versie. Bij "Kaartversie" staat "unknown".
Mijn vraag is of ik (nog) meer geduld moet hebben en dat uiteindelijk ook de kaarten wel zichtbaar zullen worden.
Als geduld niets oplost, wat dan wel?
Wat zijn dan de mogelijke opties om het weer werkend te krijgen?
Voor de volledigheid: USB stick is Philips 128Gb usb 3.0 en geformateerd op FAT32
Dank voor delen van kennis en ervaring,
Harrie
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- joop1981
-
Onderwerp Auteur
- Elite Member
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 150
1 maand 3 weken geleden #58143
door joop1981
Beantwoord door joop1981 in topic Zelf downloaden navigatie nu vrij gegeven voor alle europese Hyundai bezitters
Je hebt een Gen 5W infotainment systeem.
Hier gaat een USB stick in de linker data poort in.
In het downloadpakket zitten bestanden, o.a. geZipte navigatie kaarten, van 19GB groot.
FAT32 formattering kan bestanden aan met een maximale grootte van 4GB
Kortom je moet foutmeldingen bij het schrijven genegeerd hebben.
Kortom je stick opnieuw formatteren met het exFAT systeem.
Als de download zo'n 29GB is op je harde schijf, kun je daarna deze wegschrijven naar de stick.
En het bijwerken in de auto opnieuw beginnen. Zal ca. 1 uur duren.
Succes
update.hyundai.com/EU/NL/updateGuide
update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticePopup/arC0hI
Hier gaat een USB stick in de linker data poort in.
In het downloadpakket zitten bestanden, o.a. geZipte navigatie kaarten, van 19GB groot.
FAT32 formattering kan bestanden aan met een maximale grootte van 4GB
Kortom je moet foutmeldingen bij het schrijven genegeerd hebben.
Kortom je stick opnieuw formatteren met het exFAT systeem.
Als de download zo'n 29GB is op je harde schijf, kun je daarna deze wegschrijven naar de stick.
En het bijwerken in de auto opnieuw beginnen. Zal ca. 1 uur duren.
Succes
update.hyundai.com/EU/NL/updateGuide
update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticePopup/arC0hI
De volgende gebruiker (s) zei dank u: HarrieR
- HarrieR
-
- New Member
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
1 maand 3 weken geleden #58147
door HarrieR
Beantwoord door HarrieR in topic Zelf downloaden navigatie nu vrij gegeven voor alle europese Hyundai bezitters
Beste Joop,
Zojuist je tip SUCCESVOl opgevolgd! Dus nogmaals dank je wel.
De tip van exfat32 ipv fat32 is ws de oplossing gebleken.
Misschien een tip voor anderen:
Ik had nu de te downloaden bestanden via het programma Navigator Updater direct op de USBstick laten zetten door de USBstick aan te merken als doelschijf. Het programma zorgde daarna zelf voor de correcte bestandsindeling door de usb-stick te formatteren.
Hierna verliep alles probleemloos. Enig verschil na de installatie van de bestanden en de controle: kort hierna werd al de installatie afgesloten en ging de radio spelen. Hierbij waren de kaarten blijkbaar al geïnstalleerd want er werd mij niet gevraagd of de installatie van de kaarten gestart mocht worden (zoals sommige gebruikers aan refereren).
Eind goed, al goed. Blij mee!
Zojuist je tip SUCCESVOl opgevolgd! Dus nogmaals dank je wel.
De tip van exfat32 ipv fat32 is ws de oplossing gebleken.
Misschien een tip voor anderen:
Ik had nu de te downloaden bestanden via het programma Navigator Updater direct op de USBstick laten zetten door de USBstick aan te merken als doelschijf. Het programma zorgde daarna zelf voor de correcte bestandsindeling door de usb-stick te formatteren.
Hierna verliep alles probleemloos. Enig verschil na de installatie van de bestanden en de controle: kort hierna werd al de installatie afgesloten en ging de radio spelen. Hierbij waren de kaarten blijkbaar al geïnstalleerd want er werd mij niet gevraagd of de installatie van de kaarten gestart mocht worden (zoals sommige gebruikers aan refereren).
Eind goed, al goed. Blij mee!
- joop1981
-
Onderwerp Auteur
- Elite Member
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 150
3 weken 3 dagen geleden - 3 weken 3 dagen geleden #58379
door joop1981
Beantwoord door joop1981 in topic Zelf downloaden navigatie nu vrij gegeven voor alle europese Hyundai bezitters
Navigatie-kaart en software-update 31 maart 2025 uitsluitend voor ccNC-uitgeruste 2024 modellen.
Software datum van de versie: 250113
Lees hier:
update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/MQ6BaN
Houdt er rekening mee dat al deze modellen ook OTA (over the air) updates ondersteunen.
Dus voor de meesten is deze update optioneel.
Voor de Gen5W infotainment modellen zal er april 2025 een update beschikbaar komen staat op diezelfde pagina.
(Dat zou januari 2025 al zijn)
Software datum van de versie: 250113
Lees hier:
update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/MQ6BaN
Model Name | Model Code | Model Year | Infotaiment | Version |
All New Kona EV | SX2 EV | 2024- | ccNC | SX2EV.EUR.ccNC.001.002.250113 |
All New Kona | SX2 HEV | 2024- | ccNC | SX2.EUR.ccNC.001.002.250113 |
Ioniq 5 N | NE N | 2024- | ccNC | NE1KN.EUR.ccNC.001.002.250113 |
New Tucson (Facelift) | NX4 FL | 2024- | ccNC | NX4E.EUR.ccNC.001.002.250113 |
All New Santa Fe | MX5 ICE | 2024- | ccNC | MX5.EUR.ccNC.001.002.250113 |
New IONIQ 5 (Facelift) | NE PE | 2024- | ccNC | NE1.EUR.ccNC.001.002.250113 |
Houdt er rekening mee dat al deze modellen ook OTA (over the air) updates ondersteunen.
Dus voor de meesten is deze update optioneel.
Voor de Gen5W infotainment modellen zal er april 2025 een update beschikbaar komen staat op diezelfde pagina.
(Dat zou januari 2025 al zijn)
Laatst bewerkt 3 weken 3 dagen geleden door joop1981.