• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Onderhoudskosten Tucson 2015

  • Tuccie
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #35816 door Tuccie
2016 Tucson Executive 2.0 crdi 185pk automaat
Bij 30dkm werd een grote beurt uitgevoerd aan 460€ all incl. Dat vond ik eigenlijk goed meevallen.
Recent werd een kleine beurt uitgevoerd aan 345€ wat volgens mij wel heel duur is...
Grote beurt was 10/2017, de kleine 10/2018.
Zoveel betaalde ik bij mijn BMW nooit ...

Wat zijn jullie ervaringen met deze kosten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #35819 door MAS
Beantwoord door MAS in topic Onderhoudskosten Tucson 2015
Sommige olieën zijn erg duur. Nu kan bij een 'kleine' beurt soms meer vervangen worden dan bij een grote beurt.
Veel merken stappen daarom over van grote/kleine beurten naar 'kilometer-beurten'.. Peugeot had bv ook 2x klein, 1x groot. Maar bij de 2e kleine beurt werd bv wel de remvloeistof vervangen, en bij de grote beurt (3e jaar) dus niet. Ook ging daar bv het interieurfilter 2 jaar mee (volgens schema) en zat dus ook bij de kleine beurt. Terwijl zo'n ding na 1 jaar helemaal al vol zat met bladeren en andere troep.

Als luchtfilter bv bij 45.000 kilometer moet, dan valt dat bij 45.000 bij de kleine beurt en bij 90.000 weer bij de grote beurt.
Maar normaal legt de receptionist toch uit waar de kosten vandaan komen? Dan is de rekening toch eigenlijk duidelijk?

Ik vertel mijn klanten wel waar ze aan toe zijn..... en vinden ze het duur? Tja, autorijden en goed onderhoud kost geld.

Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden - 5 jaren 6 maanden geleden #35854 door Skinamp
Beantwoord door Skinamp in topic Onderhoudskosten Tucson 2015
Olie is ongehoord duur, best wel lang geleden werkte ik als automonteur bij de ford en haalde bij
5000Km (toen een kleine beurt) de olie uit de auto's en deed die dan in mijn oude Ford Taunus 1600
vrolijk weer erin ! De olie is dan wel donker verkleurd (niet verbrand) maar is verder zo goed als nieuw.
Nooit heb ik motor problemen gehad. Zelfs nu koop ik m'n olie bij het kruidvat als deze daar toevallig
in de aanbieding is, €8 tot wel €12 voor 1 liter bij de garage is pure diefstal.


P.S.
Uiteraard is het wel noodzakelijk het oliefilter tijdig te vervangen......
Laatst bewerkt 5 jaren 6 maanden geleden door Skinamp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #35860 door MAS
Beantwoord door MAS in topic Onderhoudskosten Tucson 2015

Skinamp schreef : Olie is ongehoord duur, best wel lang geleden werkte ik als automonteur bij de ford en haalde bij
5000Km (toen een kleine beurt) de olie uit de auto's en deed die dan in mijn oude Ford Taunus 1600
vrolijk weer erin ! De olie is dan wel donker verkleurd (niet verbrand) maar is verder zo goed als nieuw.
Nooit heb ik motor problemen gehad. Zelfs nu koop ik m'n olie bij het kruidvat als deze daar toevallig
in de aanbieding is, €8 tot wel €12 voor 1 liter bij de garage is pure diefstal.


P.S.
Uiteraard is het wel noodzakelijk het oliefilter tijdig te vervangen......


Duidelijk geen verstand meer van hedendaagse olieën.... koop jij ergens even een 0W30 C3 olie.... is wat anders dan een 10W40 A3/B3 olie bij de Action.
En dan is de ene 0W30 niet de andere 0W30.... Een verschil van C3 of A3 kan je gewoon je roetfilter of je turbo kosten.... dus fijne adviezen, zonder enige onderbouwing.

Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #35861 door Skinamp
Beantwoord door Skinamp in topic Onderhoudskosten Tucson 2015
Ach, na meer dan 40 jaar rijden met goedkope olie en meestal ook aardig gas op de plank
(veel Duitse snelwegen) kan ik met een gerust hart zeggen dat bij mij nog nooit een motor
naar de knoppen is gegaan, wanneer ik een Formule1 wagen op de kop kan tikken en
regelmatig de 10.000rpm voorbij ga zal ik over dure olie gaan nadenken.
Dat de prijzen van olie sterk overtrokken zijn is ook gewoon mijn mening, wil iemand €100,=
uitgeven voor olie verversen is dat zijn eigen keus...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 2 weken geleden #37630 door victor-v
Beantwoord door victor-v in topic Onderhoudskosten Tucson 2015
14-03-2019, jaarlijks onderhoud nu op 32.317 km

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.