• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Kloppend geluid uit koffergebied

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden - 1 jaar 1 maand geleden #54153 door Snackthrilla
"klinkt bekend, kan idd de stabilisatorstang zijn, maar bij mij was het de schokdemper.
de bevestiging zit met een bus die in rubber zit, dat zat niet meer zoals het moest zitten."

– Da's wat mijn stiefvader eerst dacht. De auto maakt alleszins geen geluid als ik hem met de hand induw. De schokdempers zijn ook niet nat, ik heb me laten vertellen dat als ze stuk zijn er vaak hydraulische vloeistof uit lekt. Hij veert wel snel terug op als je hem induwt, sneller dan andere wagens.  

"Kijk ook naar de schokbreker ophanging in de wagen en buiten. Toevallig niet de uitlaat die los hangt te bungelen?"

– Ok toegevoegd aan lijstje om te checken die uitlaat.

"Heb in het verleden een steentje gehad tussen hitteschild uitlaat en chassis en dit tok tok geluid wordt je #@#$%$&^%$ van."

– Ik moet inderdaad wel zeggen dat het mij wel irriteert. Vooral dat ge niet weet wat juist het probleem is, in mijn geval dan toch.  

"Het kunnen inderdaad goed de stabstangetjes zijn. Wat ik bij mijn Coupe ook had was dat de antenne vanzelf losgedraaid was, rammelde ook lekker. was snel opgelost door hem vast te draaien 
Je weet zeker dat het onder de auto weg komt en niet vanuit de auto?
"

- Ik ga nog eens iemand naast de auto laten staan zodat die het ook van buitenaf kan horen. Ik vind het moeilijk om vast te stellen als ik zelf rijd. Ik gok van onder de wagen.

"Omdat de kofferklep best een behoorlijk groot ding is bij de Coupe wil deze nog weleens een beetje torsen. Bij mij klapperde de kofferbak zelf (rubbers zitten in de afwateringsgoten)  en ook de hoedeplank rammelde een beetje. Opgelost door nieuwe blokjes te monteren en de rubbers iets uit te draaien."

– Hoedeplank heb ik er al uitgehaald om te testen. Kofferklep kan ik ook eens bezien.

Thanks voor de responses, het zal uiteindelijk wel uitkomen. Mij kennende zal ik wel het antwoord posten zodra ik het weet.
Laatst bewerkt 1 jaar 1 maand geleden door Snackthrilla.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #54233 door Snackthrilla
Update:

Kleine stabilisatoren vervangen, daar lag het niet aan. Voor de rest lijkt alles vanonder ook voldoende vast te zitten of niet de oorzaak te zijn. Amortisseurs besteld online en volgende week die vervangen. Als het daarmee niet opgelost is, zou ik het niet direct weten.

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #54238 door MiDe
Beantwoord door MiDe in topic Kloppend geluid uit koffergebied
"klinkt bekend, kan idd de stabilisatorstang zijn, maar bij mij was het de schokdemper.
de bevestiging zit met een bus die in rubber zit, dat zat niet meer zoals het moest zitten."

– Da's wat mijn stiefvader eerst dacht. De auto maakt alleszins geen geluid als ik hem met de hand induw.

Bij mij was er ook niks te horen als ik hem met de hand omlaag duwde, hoe hard ik dat ook deed, dus wie weet.......

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden - 1 jaar 1 maand geleden #54245 door Snackthrilla

"Bij mij was er ook niks te horen als ik hem met de hand omlaag duwde, hoe hard ik dat ook deed, dus wie weet......."

Laat ons hopen. Het zou dan toch iets zijn wat de Waalse autokeuring gemist niet vastgesteld heeft, en we weten allemaal hoe nauwgezet ze daar zijn.

Laatst bewerkt 1 jaar 1 maand geleden door Snackthrilla.

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #54305 door Snackthrilla
Schokdempers achteraan zijn nu ook vervangen en daar ligt het ook niet aan. Eén garagist zegt dat de énige plaats waar het nog aan kan liggen aan bepaalde rubbers érgens is. Heb ik dus ook nul komma nul vertrouwen in dat dat klopt. Dikke miskoop geweest, wat een brolwagen / brolmerk. Nooit nog. Als ge irritant geklop / geluid niet makkelijk kunt vaststellen, waar zijn mensen dan mee bezig?

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #54318 door Snackthrilla
Nog een derde opinie gevonden. Morgen worden rubbers van lange stang onder wagen ter hoogte van rechterachterwiel vervangen. Daar zat blijkbaar ook speling op.