• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Hyundai Atos 2007 (centrale deurvergrendeling) - Hulp/info nodig!

Meer
5 maanden 3 weken geleden #59198 door Baris77
Mijn bejaarde moeder heeft een Hyundai Atos uit 2007, een 5-deurs. Met de fysieke autosleutel kan ze via de bestuurdersdeur alle deuren openen en sluiten. Ze wil dit graag met een afstandsbediening doen. Daarom heb ik via AliExpress een universele centrale-vergrendelingsset gekocht, inclusief 2 afstandsbedieningen (zie bijlage).

Ik heb het plastic kapje aan de bestuurderskant losgemaakt en de stekker losgehaald waar de kabels naar het bestuurdersportier naartoe lopen. Na wat onderzoek heb ik met een multimeter de juiste bedradingen achterhaald:
  • Witte kabel = constante 12V
  • Zwarte kabels = massa/negatief (ik gebruik liever een blank stuk van het chassis/frame)
  • Groene kabel = signaal om de deuren te openen
  • Rode kabel = signaal om de deuren te sluiten

Het systeem is hetzelfde als in deze video:

Aansluitingen (apparaat → auto):
  • Rood → wit (12V)
  • Zwart, geel en zwart/geel → massa (chassis)
  • Wit/zwart → rood (sluiten)
  • Wit → groen (openen)

De bruine kabels voor de knipperlichten heb ik niet aangesloten, want dat is niet nodig.

Het apparaat zelf werkt wel, want ik hoor de relais klikken wanneer ik de knoppen van de afstandsbediening indruk. Maar het opent/sluit de deuren niet? Weet er iemand wat ik verkeerd doe? Het lijkt mij dat de aansluiting correct is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 maanden 3 weken geleden - 5 maanden 3 weken geleden #59199 door Baris77
Waarschijnlijk moet ik een tweedraads deurslot/stelmotor aanschaffen nl.aliexpress.com/item/1005009508042943.html . Het automatische deurvergrendelingsapparaat moet dan samen met de stelmotor in het linkervoorportier komen te zitten. Is dit juist?
Laatst bewerkt 5 maanden 3 weken geleden door Baris77.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.