- Ontvangen bedankjes 0
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Coupe 1.6 '02: Ruitenwissers en Afstandsbediening
- Carnivac
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10 jaren 5 maanden geleden - 10 jaren 5 maanden geleden #17932
door Carnivac
Coupe 1.6 '02: Ruitenwissers en Afstandsbediening werd gestart door Carnivac
Hallo allemaal,
ik ben sinds afgelopen dinsdag de trotse eigenaar van een Coupe 1.6 uit 2002.
Nu zijn er twee mankementen waar ik zo snel zelf nog niet uit ben gekomen:
- De achterruitenwisser doet het niet (waterpompje werkt wel). Ik heb de zekeringen al gecontroleerd en deze zijn nog goed. Ik heb nog niet gecontroleerd of het motortje stroom ontvangt.
- De afstandsbediening/ontvanger van de centrale vergrendeling werkt niet. Ik heb de batterij van de zender al vervangen, als ik op de knopjes druk gaat het lampje van de zender wel aan.
Ik hoor graag of iemand tips heeft waar naar moet/kan kijken voordat ik de halve auto uit elkaar sloop.
Alvast bedankt allemaal!
ik ben sinds afgelopen dinsdag de trotse eigenaar van een Coupe 1.6 uit 2002.
Nu zijn er twee mankementen waar ik zo snel zelf nog niet uit ben gekomen:
- De achterruitenwisser doet het niet (waterpompje werkt wel). Ik heb de zekeringen al gecontroleerd en deze zijn nog goed. Ik heb nog niet gecontroleerd of het motortje stroom ontvangt.
- De afstandsbediening/ontvanger van de centrale vergrendeling werkt niet. Ik heb de batterij van de zender al vervangen, als ik op de knopjes druk gaat het lampje van de zender wel aan.
Ik hoor graag of iemand tips heeft waar naar moet/kan kijken voordat ik de halve auto uit elkaar sloop.
Alvast bedankt allemaal!
Laatst bewerkt 10 jaren 5 maanden geleden door Carnivac.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tucson V60
-
- Moderator
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 946
10 jaren 5 maanden geleden #17967
door Tucson V60
2013~2021 Tucson V6 2.7 - 2005 (geexporteerd)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico+K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
Beantwoord door Tucson V60 in topic Coupe 1.6 '02: Ruitenwissers en Afstandsbediening
Heb even in GDS gekeken en voor het testen van de achteruitenwisser de achterklep openen en de afdekplaat verwijderen (4 schroeven). GDS geeft nu aan motor verwijderen maar ik zou eerst ff kijken of je bij de stekker kunt komen. Deze zou 4 polig moeten zijn en onderstaand geknipt uit GDS.
Meten is weten zou ik zeggen.
1. Remove the connector from the rear wiper motor.
2. Connect battery positive (+) and negative (-) cables to terminals 3 and 4 respectively.
3. Check that the motor operates normally. Replace the motor if it operates abnormally.
De AB moet misschien opnieuw ingeleerd worden.
1. Check that the red light flickers when the door lock or unlock button is pressed on the transmitter.
2. Remove the battery and check voltage if the red light doesn't flicker.
Standard voltage : 3V
3. Replace the transmitter battery with a new one, if voltage is below 3V then try to lock and unlock the doors with the transmitter by pressing the lock or unlock button five or six times.
4. If the door lock still does not operates, register the transmitter code, then try to lock and unlock the doors.
5. If the door lock still does not operates, replace the transmitter.
Onderstaand heb je niets aan zonder tool die ze wel bij de dealer hebben, ieder geval zie je wel de procedure.
TRANSMITTER CODE REGISTRATION
1. Connect the DLC cable of hi-scan to the data link connector (16 pins) in driver side crash pad lower panel, turn the power on hi-scan.
2. Select the vehicle model and then do "CODE SAVING".
3. After selecting "CODE SAVING" menu, button "ENTER" key, then the screen will be shown as below.
4. After removing the ignition key from key cylinder, push "ENTER" key to proceed to the next mode for code saving. Follow steps 1 to 3 and then code saving is completed.
Take care when you remove the diagnostic tool connector. Don’t remove it with holding the wiring by hand. Please hold the body of it.
Als de motor het probleem is probeer van Deijne eens te bellen in Volkel misschien hebben ze een motor liggen. Voor de AB zul je naar de dealer moeten
Succes
Meten is weten zou ik zeggen.
1. Remove the connector from the rear wiper motor.
2. Connect battery positive (+) and negative (-) cables to terminals 3 and 4 respectively.
3. Check that the motor operates normally. Replace the motor if it operates abnormally.
De AB moet misschien opnieuw ingeleerd worden.
1. Check that the red light flickers when the door lock or unlock button is pressed on the transmitter.
2. Remove the battery and check voltage if the red light doesn't flicker.
Standard voltage : 3V
3. Replace the transmitter battery with a new one, if voltage is below 3V then try to lock and unlock the doors with the transmitter by pressing the lock or unlock button five or six times.
4. If the door lock still does not operates, register the transmitter code, then try to lock and unlock the doors.
5. If the door lock still does not operates, replace the transmitter.
Onderstaand heb je niets aan zonder tool die ze wel bij de dealer hebben, ieder geval zie je wel de procedure.
TRANSMITTER CODE REGISTRATION
1. Connect the DLC cable of hi-scan to the data link connector (16 pins) in driver side crash pad lower panel, turn the power on hi-scan.
2. Select the vehicle model and then do "CODE SAVING".
3. After selecting "CODE SAVING" menu, button "ENTER" key, then the screen will be shown as below.
4. After removing the ignition key from key cylinder, push "ENTER" key to proceed to the next mode for code saving. Follow steps 1 to 3 and then code saving is completed.
Take care when you remove the diagnostic tool connector. Don’t remove it with holding the wiring by hand. Please hold the body of it.
Als de motor het probleem is probeer van Deijne eens te bellen in Volkel misschien hebben ze een motor liggen. Voor de AB zul je naar de dealer moeten
Succes
2013~2021 Tucson V6 2.7 - 2005 (geexporteerd)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico+K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
- Gerrit I30
-
- ++ Special member ++
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 515
10 jaren 5 maanden geleden #17971
door Gerrit I30
Beantwoord door Gerrit I30 in topic Coupe 1.6 '02: Ruitenwissers en Afstandsbediening
Hallo Carnivac welkom op het forum, idd met de sleutel zal je naar een dealer moeten. En ja eerst maar even meten of je wel stroom op de motor krijgt. Maar stel je ook even voor hier op het forum en wie weet kom ik je een keer tegen tijdens een meeting. Succes verder