• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

afscheid van "mijn I40". Welkom Tucson!

• MH0980
  • Onderwerp Auteur
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
1 jaar 8 maanden geleden #56134 door MH0980
Hoi leden van dit forum en dat met name de I40 rijders. Mijn enige pijn in mijn hart heb ik gisteren afscheid genomen van mijn witte I40 sedan (2.0). 9 jaar lang was het mijn trouwe metgezel maar helaas met 190.000 km toch afscheid genomen. 
Door de jaren heen heeft mijn I40 enkele kwaaltjes laten zien. Niets in vergelijking met de vorige auto (Toyota Avensis 2.2D-CAT) maar dat terzijde. 
Opvallend is toch wel de betrouwbaarheid van de sensoren. Daar zijn er een paar van vervangen en de sensoren in de achterbumper gaven dan wel weer storing en dan weer niet. Ook een defect aan 1 van de led-bogen in de koplamp was prijzig. Net als een klein rubbertje in het stuurhuis. In een ander bericht heb ik de uiteindelijke goedkopere oplossing vermeld. Verder niets dan lof over de I40!
Jullie van dit modellen forum bedankt voor jullie tips en bijdragen mbt het nog steeds mooie model I40!

De volgende gebruiker (s) zei dank u: spannow

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 maanden 3 weken geleden #59328 door Sander
Het is al even geleden, maar veel plezier met je Tucson! ;)

En je tevredenheid over de i40 kan ik delen. Ik rijd sinds februari 2013 in mijn 1.6 GDI Stationwagon, inmiddels met 171.000 km op de teller. Inderdaad, ook diverse parkeersensoren defect (laat ik niet meer maken aangezien de dealer 300 euro plus per stuk rekent). 

Mij valt vooral op dat er sinds de auto 9,5 jaar oud is veel reparaties nodig zijn aan versleten draagarmen, reactiearmen en fusees etc. Maar goed, dat zal wel ouderdom en slijtage zijn. Ook steeds meer rammeltjes en kraakjes, maar nog steeds een heerlijke (reis)auto.

Meer
4 maanden 1 week geleden #59361 door curacao
Hallo.

Inderdaad dat klopt ik heb zelf een ix35 uit 2015 met 100.000km en ik ervaar het zelfde probleem.
Hoe zit het eigenlijk met het olieverbruik bij u wagen? die van mij gebruikt ongeveer 1 liter op 1500km.
Dit is begonnen rond de 90.000km.

Meer
2 maanden 5 dagen geleden #59548 door Sander
Het olieverbruik van mijn i40 1.6 GDI (met 175.000 km op de teller) begint wel licht op te lopen merk ik. Nu ook zo'n 1 liter op 1.500 - 2.000 kilometer. Een vriend van me had precies hetzelfde met zijn i40 (190.000 km op de teller).

Meer
1 maand 3 weken geleden #59575 door Raybvg
Mijn I40 met 242k op de teller uit 2011 verbruikt ook ongeveer 1liter op 2000 km. 
heb de auto nu 4 in het bezit en ruim 100k mee gereden. Een hele fijne auto maar hier en daar een kraakje. 
het knakken in het stuur vorig jaar met behulp van YouTube verholpen. Was prima te doen. 

laatst alleen storingslampje. Wat betrof iets met de katalysator bleek na uitlezen. Aangezien het lampje ook vanzelf uit gegaan is. Maak ik mij geen zorgen. 

Ben nog wel van plan om even met deze auto door te blijven rijden.