- Ontvangen bedankjes 24
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Schokbrekers vervangen?
- IX35Con
- Onderwerp Auteur
- Premium Member
Welke schokdempers zijn aan te bevelen. Ik zie prijzen uiteenlopen van 40 tot wel 400 euro.
Wat zijn de standaard schokdempers voor een merk?
Ik zit niet direct te wachten op een enorme kostenpost, maar heb wel het idee dat de stabiliteit minder wordt, en er soms rare geluiden vooral van de achterdempers komen. Ook de windgevoeligheid lijkt flink te zijn toegenomen. De garage heeft al gekeken, maar zegt na visuele controle en proefrijden dat er niks geks gevonden is. Mijn auto heeft er wel inmiddels 220K opzitten met wat naar ik aanneem de originele schokdempers zijn...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold
- Eigenaar/Oprichter
- Ontvangen bedankjes 1077
Een monroe is ook OK.
Wat ik niet zou doen zijn de budget dempers
Nice and smooth.
- Tucson V60
- Moderator
- Ontvangen bedankjes 939
Houd er wel rekening mee dat goede dempers niet alleen voor een goede rij ervaring zorgen maar nog veel belangrijker dat je weg contact houd bij scherpe bochten en/of uitwijk situaties, remmen en wat ik nog vergeet met alle scenarios die je kunt bedenken voor je mede weggebruikers, passagiers en jezelf. Bezuinig hier niet op en ik heb in het verre verleden wel eens Monroe laten zetten en was er zeer tevreden over.
Afgelopen maandag reed ik op de A12 richting Duitsland en er reed een busje voor me van een installatiebedrijf die deinde zo erg dat ik dacht dat ze disco hielden achterin, onverantwoord!!
2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
- IX35Con
- Onderwerp Auteur
- Premium Member
- Ontvangen bedankjes 24
En nee, ik wil zeker niet bezuinigen, maar goed is wel goed genoeg.
Weet je, voor 40 euro per stuk zou ik niet hoeven nadenken, maar als het er 400 worden wordt dat natuurlijk een ander verhaal.
Ik ga eens kijken bij Monroe, is een gekende naam natuurlijk, en ook Bilstein.
De meeste garagebedrijven hebben geen echte testfaciliteiten en doen alles op "gevoel" en visueel.
Zijn er goede testcentra in de regio Limburg?
Dank voor de suggesties.
- IX35Con
- Onderwerp Auteur
- Premium Member
- Ontvangen bedankjes 24
In Limburg zijn geen bedrijven meer die dat doen, aldus een Expert van de ANWB:
Voskuilen zit in Houten. Schijnbaar laten mensen op de gok hun schokbrekers vervangen, of überhaupt niet.Zoeken naar een bedrijf met schokdemper testbank is nagenoeg zinloos. In ieder geval in Limburg of in de nabije omgeving heb ik er geen enkele kunnen traceren. We kennen eigenlijk alleen het onderstaande bedrijf.
www.autovoskuilen.nl/schokbreker-testbank/
Met vriendelijke groet,
Jos van der Drift
ANWB Experts
Dus maar een offerte opgevraagd bij mijn reguliere garage. Van Kwikfit lees ik niet zoveel goeds...
Profile misschien nog een optie, in elk geval ter vergelijk.
- IX35Con
- Onderwerp Auteur
- Premium Member
- Ontvangen bedankjes 24
Ik heb inmiddels een offerte voor rondom vervanging door MONROE voor € 1035,00 incl montage en BTW. Voor € 590,00 extra doen ze ook de veren.
Ik heb ook geïnformeerd bij een Profile in de buurt. Gevraagd om voor en achter separaat op te geven. Vreemd genoeg stellen zij voor om achter KAVO te monteren (€284,00) en voor MONROE (€576,00). In totaal dus €860,00. Ik ga wel even navragen voor de motivatie hierachter.