Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp:

aankoop IX35 09 juni 2021 09:03 #44502

• Kristof Black
  • Kristof Black's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 2
Hallo,Ik sta op punt een IX35 te kopen. Deze is van bouwjaar 2015. Denk dat het één van de laatste was. De voorgril heeft er één van een TucsonHet gaat om dit model in bijlage als foto.De wagen is een handgeschakkelde 1.685 cc diesel euro 5 en heeft ongeveer een 60000 km.Nu is mijn vraag op wat moet ik letten voor aankoop? Gebreken? Wanneer wordt hier distrubutieriem veranderd? Wat zijn de mankementjes van overgang facelift? De wagen is een full option.
Ik denk dat het één van de eerste zal zijn van de overgang
www.autoreview.nl/nieuws/autonieuws/id/22399/...is-dood-leve-de-hyundai-tucson
de voorbumper en grill ziet er uit als op foto in bijlage

wie kan me wa raad geven over aankoop of punten waar op te letten?
Thanks

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

aankoop IX35 09 juni 2021 11:20 #44503

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 899
Beste Kristof,

weet je zeker dat het de Tucson is met een ix35 badge?
Interieur ook zoals in je link?

Ik ga er toch even vanuit dat je het echte ix35 model hebt. Heel veel ervaring heb ik er niet mee dus dat vergt extra uitzoek werk voor je maar mogelijke punten:

- Versnellingsbakken willen nog weleens lawaai gaan maken/ slecht schakelen (of in de diesels dezelfde bak zit als in de benzine versie weet ik niet zeker, maar lijkt er wel op)
Hier een zoekopdracht van bijvoorbeeld dit forum: www.hyundaiclubholland.nl/index.php?option=co...=all&childforums=1&Itemid=3818

- Sturen voelt wat vreemd. Middels uitlijnen en een software aanpassing te corrigeren.

Verder zijn mij geen punten bekend. Iemand anders misschien?
Nice and smooth.

aankoop IX35 09 juni 2021 11:54 #44505

• Kristof Black
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 2
Arnold dank u voor reactie. Ik heb je een Pb gestuurd

aankoop IX35 09 juni 2021 13:10 #44506

• Sharkster
  • Sharkster's Profielfoto
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • IX35 I-Catcher
  • Ontvangen bedankjes 166

Hallo,Ik sta op punt een IX35 te kopen. Deze is van bouwjaar 2015. Denk dat het één van de laatste was. De voorgril heeft er één van een TucsonHet gaat om dit model in bijlage als foto.De wagen is een handgeschakkelde 1.685 cc diesel euro 5 en heeft ongeveer een 60000 km.Nu is mijn vraag op wat moet ik letten voor aankoop? Gebreken? Wanneer wordt hier distrubutieriem veranderd? Wat zijn de mankementjes van overgang facelift? De wagen is een full option.Ik denk dat het één van de eerste zal zijn van de overganghttps://www.autoreview.nl/nieuws/autonieuws/id/22399/de-ix35-is-dood-leve-de-hyundai-tucson de voorbumper en grill ziet er uit als op foto in bijlagewie kan me wa raad geven over aankoop of punten waar op te letten?Thanks

Die op jouw bijgevoegde foto staat is een Tuscon en geen iX35... volgens mijn bescheiden mening.
Ik heb zelf 4 jaar een iX35 i-catcher uit 2014 (ook reeds het face-lift model) gereden.
De i-catcher was het meest luxe uitgevoerde model.
In mijn iX35 zat een knopje op het dashboard net achter de richting aanwijzer, waarmee je de mate van stuurbekrachtiging kan wijzigen. (3 keuzes)
Bij mij stond dit altijd op SPORT en heb nooit een lastig stuurgedrag ondervonden.

Je kunt het facelift model o.a. herkennen aan de shark-vin antenne op het dak i.p.v. de staaf antenne.
Ook de achterlichten (LED) van het faceliftmodel zijn anders, hier zitten de witte achteruitrijlichten in de midden van de unit en van bij de oudere modellen zit dit onderaan de unit.
Zie mijn bijgevoegde foto hieronder.

Let op of er onder de bestuurderstoel geen (piepschuim) kruimels liggen, want de polstering van de stoelen, met name de bestuurderstoel, wil door scherpe randen van het stoelframe nog wel eens overmatig slijten.
Dus kijk of de zitting nog voldoende stevig is.
Bij mij zijn tijdens een onderhoudsbeurt in de fabriekgarantie de gasdrukveren van de achterklep vervangen omdat deze erg kraakte.

Voor de rest absoluut geen problemen mee gehad.
Ik heb er altijd met veel plezier mee gereden en rij nu sinds 9 maanden een VW Tiguan.

Verder heb ik nog een nieuwe interieurfilter (actief koolstoffilter) en een setje gloednieuwe Bosch ruitenwissers liggen.
Alles uiteraard in de originele verpakking.
Deze had ik op voorhand gekocht, maar nog niet vervangen en nu dus overbodig.
Als je hierin geinteresseerd bent, stuur me een PB of kijk in de categorie TE KOOP AANGEBODEN van dit forum!

Ik wens je veel rijplezier met je iX35.

Voorheen Hyundai IX35 I-Catcher, 2.0 GDI, 6-traps automaat, bouwjaar 2014 Faceliftmodel, kleur: Steelgrey
Nu VW Tiguan

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door Sharkster.

aankoop IX35 09 juni 2021 15:02 #44509

• Kristof Black
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 2
Sharkster merci voor je antwoord.
Je hebt pb

aankoop IX35 15 juni 2021 16:02 #44572

• HansEgth
  • HansEgth's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Hyundai ix35 1.6i GDI 135 pk Pro
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi, zojuist IX35 gekocht... Waar je op kunt letten is o.a. stuurgedrag (zie hiervoor mijn post op dit forum). Ook opletten dat eventuele PDC sensoren goed werken. Navigatie software is wel eens oud, punt van aandacht. Check ook of de spiegel goed vastzit (is niet van de beste kwaliteit).

aankoop IX35 15 juni 2021 16:25 #44573

• Kristof Black
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 2
Merci Hans voor de tips.
Komende zondag ga ik kijken. Ben benieuwd. Dat van de stuurbekrachtiging had ik al gelezen. Je zou verschillende instellingen kunen kiezen. Maar ais het met software te maken heeft is dat allemaal haalbaar.
Ook ga ik letten op de versnellingen. Of deze stroef is of niet.
Ik las al dat ee problemen zouden geweest zijn met versnellingsbak en koppeling.
Ook onder de zetel letten of er stukjes schuim liggen. En of de gasveren van kofferdeksel goed hun dienst doen.
De spiegels bedoel je de buiten spiegels? Wat met parkeer sensoren?
Stuur mij anders eens foto van u ix35. Mag via privé zijn

aankoop IX35 17 juni 2021 15:49 #44589

• HansEgth
  • HansEgth's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Hyundai ix35 1.6i GDI 135 pk Pro
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,
Ik krijg de auto pas binnen drie weken (net gekocht). Met de spiegel bedoel ik de binnenspiegel (niet van de beste kwaliteit, ik verstelde hem en had 'm gelijk los in mijn hand). De parkeersensoren gaan nog wel eens af zonder dat er een object is (even goed op letten dus). Evenals de achter sensoren, die zitten er wel, maar zijn ze ook aangesloten? Ook waard om te checken.
Gasveren kofferbak, is een goede... ik herinner me dat de ik de achterbak moest dichtdrukken ipv dicht laten vallen. Ga ik nog even testen bij het ophalen : - )
Overigens ook even opletten op de navigatie software én of de airco bij langere afstanden niet 'bevriest' en dus minder gaat werken (google op internet).
Succes.

aankoop IX35 20 juni 2021 12:10 #44610

• Kristof Black
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 2
Vandaag naar de auto gaan kijken. Zag er allemaal deftig uit. Goed onderhouden.
Geen piepschuim onder bestuurders zetel
Parkeersensoren die werken met achteruitrij camera.
Kofferdeksel ging goed dicht. En open.
Navigatie niet kunnen testen deze zal misschien wel verouderd zijn. De navigatie werkt wel.
De stuurbekrachtiging lijkt vrij soepel maar om echt te zeggen of ik echt zou moeten bij sturen weet ik niet. De auto staat in ANtwerpen stad en om echt te zeggen of het werkt zoals het moet zou ik echt eens lange rit moeten doen op autostrade of zo.
De auto ziet er goed onderhouden uit.
Ik heb ook eens naar de airco gekeken. De koelbuis in motorkap werd in een verlengd stuk minder traag of traag koud. Dus dacht ik een probleem te zijn. Nu het eerste stuk van de buis ( zit een koppeling tussen) was wel ijskoud. Binnen in de wagen was het ook koud genoeg. DAs dus nog wa afwachten. AUto moet nu gekeurd worden voor verkoop. Hopelijk gaat dit snel en kan ik hem deze week ophalen. Info en foto's volgen dan nog.
Merci allemaal:)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Sharkster

aankoop IX35 22 juni 2021 15:44 #44633

• Kristof Black
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 2
Als ik het chassis nr in geef bij Hbase kom ik op deze gegevens
HYUNDAI ix35 1.7 CRDI 4X2

MOT.D4FD 1685CC 85KW
11/2013 tot 07/2016, Diesel

de motor code is dus D4FD

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Tijd voor maken pagina: 0.183 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.