• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

i30 2011 - CanBUS probleem?

Lees meer
3 weken 6 dagen geleden - 3 weken 5 dagen geleden #58546 door rgoerres
Door een ogenschijnlijk simpele actie als het vervangen van een interieurlampje is mijn Hyundai i30CW (2011) helemaal van slag. Wat nog werkt: starten, lichten, elektrische ramen, airco, radio, etc. Wat niet meer werkt: centrale vergrendeling, spiegels in/uitklappen, interieurverlichting,... Op het display wordt aangegeven dat alle deuren en de achterklep open zijn (wat niet zo is). Verder geen foutcodes of lampjes. Bij starten auto begint "climate control" elke keer standaard op 22 graden met airco aan en onthoudt niet de laatste instelling. 

Ik kan de auto gewoon starten en hij loopt mooi en rustig. Ik heb de accu al 30 min los gehad maar dat maakt geen verschil. Accu zelf is goed (12,8 v bij motor uit; 14,7 v bij motor aan). Wie heeft er een idee? Ik vermoed een probleem met de CanBUS omdat er meerdere elektronische circuits het niet meer doen.
Laatst bewerkt 3 weken 5 dagen geleden door rgoerres. Reden: Typo
Discussie gesloten.
Lees meer
3 weken 4 dagen geleden #58564 door rgoerres
Beantwoord door rgoerres in topic i30 2011 - CanBUS probleem?
Soms is de oplossing redelijk eenvoudig. Bij het vervangen van de interieurverlichting is waarschijnlijk kortsluiting gemaakt. Bij het nalopen van alle zekeringen een defect exemplaar vervangen en de auto werkt weer als vanouds. Topic kan worden gesloten.
Discussie gesloten.
Lees meer
3 weken 1 dag geleden #58582 door Arnold
Beantwoord door Arnold in topic i30 2011 - CanBUS probleem?
Fijn dat het opgelost is.
Ik had je bericht niet gezien door de feestdagen etc maar een kapotte zekering zou ook mijn eerste gedachte zijn.

Ik ga het topic sluiten.

Nice and smooth.
Discussie gesloten.