- Ontvangen bedankjes 0
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Af en toe rammelend geluid: uitlaat? motor?
- tomakkermans
- Onderwerp Auteur
- New Member
Minder
Lees meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #56640
door tomakkermans
Af en toe rammelend geluid: uitlaat? motor? werd gestart door tomakkermans
Dag allen, ik heb jammer genoeg onze recente Hyundai i30 (bj 2022, 27000km)betrapt op een soort "rammelend" geluid, dat precies komt van bij de uitlaat/knalpot. Het gebeurt maar heel af en toe, en willekeurig precies. Ik heb het al een paar keer voorgehad wanneer ik tot stilstand kwam na een ritje, maar nog stationair bleef draaien (1000 rpm). Het blijft ook niet constant, maar na een tijdje kan het terug verdwijnen. Ik had het deze morgen weer voor, heb me aan de kant gezet en er een opname van gemaakt:
Op het begin is het geluid zeer aanwezig, maar op het einde is het al terug bijna verdwenen. Enig idee wat dit kan zijn? ik begin ook te denken dat het niet noodzakelijk aan de knalpot/uitlaat kan liggen, maar even goed vooraan in/bij de motor veroorzaakt kan worden.
Alvast bedankt!
Tom
Op het begin is het geluid zeer aanwezig, maar op het einde is het al terug bijna verdwenen. Enig idee wat dit kan zijn? ik begin ook te denken dat het niet noodzakelijk aan de knalpot/uitlaat kan liggen, maar even goed vooraan in/bij de motor veroorzaakt kan worden.
Alvast bedankt!
Tom
Laatst bewerkt 1 maand 1 week geleden door tomakkermans.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tucson V60
- Moderator
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 929
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #56641
door Tucson V60
2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
Beantwoord door Tucson V60 in topic Af en toe rammelend geluid: uitlaat? motor?
Het lijkt er op alsof er iets in de demper los zit.
Heb je het ook als deze heet is?
Wat je voor alle zekerheid ook kunt controleren of er geen steentje tussen de demper en hitteschild of hitteschild en de auto zit. Als de wagen uit is en je geeft wat klappen op de demper hoor je het dan ook? Moet het wel stil zijn in de omgeving.
Heb je het ook als deze heet is?
Wat je voor alle zekerheid ook kunt controleren of er geen steentje tussen de demper en hitteschild of hitteschild en de auto zit. Als de wagen uit is en je geeft wat klappen op de demper hoor je het dan ook? Moet het wel stil zijn in de omgeving.
2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
Laatst bewerkt 1 maand 1 week geleden door Tucson V60.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.