- Ontvangen bedankjes 0
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Re:Nut van 48V hybrid systeem?
- Rosk
-
Onderwerp Auteur
- New Member
-
Minder
Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #49268
door Rosk
Nut van 48V hybrid systeem? werd gestart door Rosk
Hallo,
Ik heb onlangs deze wagen (i.20 1.0 met 7 traps automaat) gekocht. Er zit een mild hybrid systeem op. Het wordt geladen tijdens het afremmen op de motor. Tenminste, dat zie op het dashboard in die energie weergave. Een blauw lijntje van de motor naar de accu achterin de wagen.
Maar het lijntje andersom zie ik echter haast nooit. Een heel enkele keer zie ik een gele lijn terug opflitsen gedurende minder dan een halve seconde. Van de 100 keer uit stilstand optrekken misschien 5 keer.
Dus ik vraag me af wat het nut is van dit systeem? Weten jullie dat?
Ik heb onlangs deze wagen (i.20 1.0 met 7 traps automaat) gekocht. Er zit een mild hybrid systeem op. Het wordt geladen tijdens het afremmen op de motor. Tenminste, dat zie op het dashboard in die energie weergave. Een blauw lijntje van de motor naar de accu achterin de wagen.
Maar het lijntje andersom zie ik echter haast nooit. Een heel enkele keer zie ik een gele lijn terug opflitsen gedurende minder dan een halve seconde. Van de 100 keer uit stilstand optrekken misschien 5 keer.
Dus ik vraag me af wat het nut is van dit systeem? Weten jullie dat?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hakkie
-
- Junior Member
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 13
2 jaren 6 maanden geleden #49272
door Hakkie
Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value (Albert Einstein)
Beantwoord door Hakkie in topic Re:Nut van 48V hybrid systeem?
Ik denk het zelfde system/motor als in de Bayon? Die rijd ik namelijk en ook automaat, sinds ruim 3 maanden nu. Ik krijg steeds meer het idee dat deze hybride vooral nut heeft in het cijfermatig verminderen van de uitstoot op papier. Ik tuf voornamelijk met 100 km/u over de snelweg en dan is de auto gelukkig echt zuinig, met gemak 1 op 20/21 in eco stand. Prima dus. Maar de bijdrage hieraan door het hybride systeem is zo goed als niks in mijn beleving. Er wordt steeds vaker belasting geheven adhv de vervuiling van een auto. Ik denk dat dit systeem in die situaties een beetje helpt om een lager bedrag te krijgen. Maar puur in het rijden? Ik zie de electro motor maar zelden bijspringen. 'Zeilen' doet ie vaker...
Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value (Albert Einstein)
- Rosk
-
Onderwerp Auteur
- New Member
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
2 jaren 6 maanden geleden #49274
door Rosk
Beantwoord door Rosk in topic Re:Nut van 48V hybrid systeem?
Ik denk inderdaad dat de systemen gelijk zijn voor jouw en mijn wagen.
Maar ik hoop dat Hyundai dit niet enkel voor de bühne gemaakt heeft. Want:
-Ik heb betaald voor het systeem inclusief completere startmotor en hele rataplan
-Ik heb er bagageruimte voor opgeofferd.
-Ik mis de besparing (ook als is het beperkt tot 5-10%) zowel in verbruik als in milieubelasting.
-De wagen kwam in een hogere categorie van de motorrijtuigenbelasting.
Ik ben benieuwd of iemand in dit forum als eens bekeken heeft hoe vaak het systeem aanslaat.
Maar ik hoop dat Hyundai dit niet enkel voor de bühne gemaakt heeft. Want:
-Ik heb betaald voor het systeem inclusief completere startmotor en hele rataplan
-Ik heb er bagageruimte voor opgeofferd.
-Ik mis de besparing (ook als is het beperkt tot 5-10%) zowel in verbruik als in milieubelasting.
-De wagen kwam in een hogere categorie van de motorrijtuigenbelasting.
Ik ben benieuwd of iemand in dit forum als eens bekeken heeft hoe vaak het systeem aanslaat.
- marcob
-
- Platinum Member
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 186
2 jaren 6 maanden geleden - 2 jaren 6 maanden geleden #49275
door marcob
Ex Hyundai Tucson N-Line PHEV nu Mercedes A250e AMG Line
Beantwoord door marcob in topic Re:Nut van 48V hybrid systeem?
Ik heb als voorloopauto een Mazda CX 30 e-skyactive. Daar zit ook zo’n mild hybride systeem in. Ik heb die accu nog nooit voller gekregen dan 50%. Echt zuinig vind ik m ook niet tov van de VW T-Roc sport die ik hiervoor had. En het weegt wel een pak meer wat meegetrokken moet worden.Had eerlijk gezegd verwacht dat de auto ook nog wel eens 100% op de elektramotor zou rijden. Maar eerlijk is eerlijk, heb mij niet verdiept in deze auto. Leuk ding maar niet mijn keuze….
.
.
Ex Hyundai Tucson N-Line PHEV nu Mercedes A250e AMG Line
Laatst bewerkt 2 jaren 6 maanden geleden door marcob.
- Albeer
-
- New Member
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 6
2 jaren 4 maanden geleden #50082
door Albeer
Beantwoord door Albeer in topic Nut van 48V hybrid systeem?
He, Ik rij met een I30 Nline mild hybride 48v manueel nu een 11 maanden en de laatste 4maanden heeft het zeilen maar 1 maal gewerkt. Op mijn energie weergave zie ik ook dat de batterij geladen word (blauwe lijn) en als ik de mode op sport zet en hard optrek zie ik de rode lijn naar de motor gaan ,maar zeilen niet meer. Ik heb er al speciaal op gereden dat de 48 v batterij zeker oplaad geen resultaat. In juni is hij geupdate. Ligt het nu daaraan?Want na die update is de km weergave van de gps niet meer juist soms geeft hij weer, op de autosnelweg dat ge maar 30km per uur mag rijden ; en 20 km verder is het dan weer de juiste km.
Ben ook in november naar de dealer geweest en die zeggen dat ze daar niets aan kunnen doen, batterijen waren alle twee in orde ,het ligt aan de software. Ze hebben hem nog eens geupdate ,geen resultaat. De computer in de auto beslist wanneer wanneer er gezeild word. Maar de eerste maanden werkte het goed .
Ben ook in november naar de dealer geweest en die zeggen dat ze daar niets aan kunnen doen, batterijen waren alle twee in orde ,het ligt aan de software. Ze hebben hem nog eens geupdate ,geen resultaat. De computer in de auto beslist wanneer wanneer er gezeild word. Maar de eerste maanden werkte het goed .
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel
- Zoef1983
-
- Senior Member
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 44
2 jaren 4 maanden geleden #50086
door Zoef1983
Beantwoord door Zoef1983 in topic Nut van 48V hybrid systeem?
Dag albeer, zeilen werkt (in iedergeval in de tucson) enkel in eco modus en ook niet tijdens gebruik van crusecontrol.
Heb mijn tucson nu 3 weken en zeil dagelijks heb vandaag de 4800km aangetikt.
Heel zuinig is de auto (nog) niet vanmorgen 1 op 14,4 en van middag 1 op 13 terug.. misschien wordt hij nog zuiniger..
Heb mijn tucson nu 3 weken en zeil dagelijks heb vandaag de 4800km aangetikt.
Heel zuinig is de auto (nog) niet vanmorgen 1 op 14,4 en van middag 1 op 13 terug.. misschien wordt hij nog zuiniger..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel