Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.

Onderwerp:

Niet lekker schakelen 28 juni 2017 16:11 #29403

• Phony123
  • Phony123's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • I20
  • Ontvangen bedankjes 1

Grumpy schreef : Dat zal even spannend geweest zijn :-)

Gefeliciteerd met je nieuwe auto, wij zijn erg tevreden met de i20, het is voor ons de meest compacte auto sinds vele jaren maar onze ervaring is dat we in maat misschien achteruit gegaan zijn, maar in rijplezier en comfort zeker niet.

Het zelfde verhaal bij ons, altijd grotere autos gereden. De laatste was een Opel Zafira tourer. En nu kleiner, de kids gaan bijna nooit meer mee en de Fam vakanties komen er ook niet meer van. Zonde van zo een grote dure auto, die nog geen 10000km per jaar rijd.

Nu de eerste 50km gemaakt in de i20, en ik moet zeggen...kleiner maar perfecto.. en geen 70 eur wegenbelasting, veel verzekering kosten en veel afschrijving.. tevreden mee, rijd prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Niet lekker schakelen 28 juni 2017 16:15 #29404

• Thomas
  • Thomas's Profielfoto
  • Special member ++
  • Special member ++
  • i10 Comfort
  • Ontvangen bedankjes 99
Gefeliciteerd met de i20. En ook mooi dat ie zo fijn schakelt. Volgens sommige Hyundai dealers hoort de i20 slecht en hakerig te schakelen omdat dat 'een producteigenschap' van de i20 is waar je mee moet leren te leven. Of zou dat dan toch een l.llificatie zijn? ;)

Laast bewerkt: door TucsonV6. Reden: 'u' weg gehaald

Niet lekker schakelen 28 juni 2017 18:18 #29405

• Phony123
  • Phony123's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • I20
  • Ontvangen bedankjes 1

Thomas schreef : Gefeliciteerd met de i20. En ook mooi dat ie zo fijn schakelt. Volgens sommige Hyundai dealers hoort de i20 slecht en hakerig te schakelen omdat dat 'een producteigenschap' van de i20 is waar je mee moet leren te leven. Of zou dat dan toch een lullificatie zijn? ;)

Tja,,ik kan alleen oordelen over onze i20. Onze oude auto een Zafira was zeker ook geen schakelwonder, hakerig zeker als het koud is. In vergelijk schakeld de i20 beter, maar ik heb laats in een Toyota igo gezeten..en die was wel heel soepel en kort.
Nogmaals, mijn ervaring met deze auto...en daarmee oordeel ik niet overe andere.." het schakelen kan beter , maar is voor mij geen irritatie punt" . Voor de rest een prima auto,,lekker pittig en snel.. ook is het geluid bij 130km/h in deze klasse perfect..al met al erg blij met de auto..:-)

Niet lekker schakelen 27 feb 2018 11:52 #33073

• Frans Tenhagen
  • Frans Tenhagen's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • I20 Cather
  • Ontvangen bedankjes 1
Beste I 20 rijder Als i jouw verhaal zo lees zo ik proberen te schakelen met stilstaande motor en hoe de bak dan schakelt
en hoe schakelt de bak onder het rijden .als alles nog zwaar gaat denk ik toch eerder aan de kabels

Niet lekker schakelen 31 juli 2018 22:13 #35240

• I20 rijder
  • I20 rijder's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Ontvangen bedankjes 134
Even een ouder onderwerp nieuw leven inblazen.
Wij rijden nu bijna 2 maanden in de I20 1.0GDI I-motion Comfort. De teller staat op 2600 km. Het is onze derde I20. De nieuwe schakelt prima. Ook in vergelijking met de twee vorige auto's vind ik de nieuwe heel fijn schakelen. Geen enkel probleem.
Toen we de auto kochten vroeg ik de verkoper wel naar problemen met de versnelling, met deze topic in mijn achterhoofd. De verkoper merkte op dat de nieuwe I20 na aflevering wat stug kan schakelen, maar na enkele duizenden kilometers gaat dat vanzelf beter. Ik heb echter niets gemerkt van stug schakelen.

De vraag die bij mij opkomt: Is er de afgelopen tijd bij de productie van de I20 iets veranderd aan de versnellingsbak?

Niet lekker schakelen 18 sept 2018 14:57 #35677

• Hy-undai
  • Hy-undai's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • I20 i-deal
  • Ontvangen bedankjes 3
Ik wil nog even inhaken op dit ouder topic. Rij sinds begin augustus van dit jaar een i20 van 2013 naar tevredenheid. Heb echter regelmatig dat bij het terugschakelen van de 5 naar de vierde versnelling het net is of de pook even blijft haken op het moment dat je de pook iets naar je toe beweegt om hen vervolgens in de vier te zetten. Dit gebeurt niet altijd en het maakt geen verschil of je snel of rustig schakelt. Het is gelukkig niet zo'n probleem als wat M25 beschrijf want voor de rest schakelt de bak uitstekend. Mijn vraag is of meer i20 rijders deze ervaring hebben?

Niet lekker schakelen 08 jan 2020 13:27 #40000

• visser1964
  • visser1964's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 4
Wij hebben 3 maanden geleden een jong gebruikte i20 van 2018 (ook met 1.0 t-gdi motor) gekocht en inmiddels ca. 3000 km mee gereden. Er staat nu 30.000 km op de teller.
De auto rijdt uitstekend op 1 ding na....
Soms (dus lang niet altijd) schakelt de bak erg stroef naar de derde en vijfde versnelling. Overige versnellingen schakelen probleemloos.
Is dit hetzelfde probleem als eerder geschreven hier in dit artikel of is dit toch een ander probleem?
De dealer heeft bij een eerste onderzoek al vastgesteld dat de koppeling wel volledig vrij komt.
Ik moet er binnenkort weer mee terug naar de dealer. Hopelijk kunnen ze het wat verbeteren.

Laast bewerkt: door visser1964.

Niet lekker schakelen 24 jan 2020 08:59 #40123

• visser1964
  • visser1964's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 4
Mijn dealer in Arnhem Zuid heeft het opgelost. Er is een onderdeel net buiten de versnellingsbak vervangen (mij niet precies duidelijk wat) maar goed, het gaat stukken beter nu. Ze hebben de auto de hele week gehad om het uit te zoeken en te repareren. Intussen een leenauto meegehad. Ben dagelijks op de hoogte gehouden. Hulde voor deze dealer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, M_25

Niet lekker schakelen 22 feb 2020 14:16 #40412

• M_25
  • M_25's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • i20 1.0 T-GDI GO
  • Ontvangen bedankjes 38
Goed om te horen dat ze het hebben kunnen oplossen. Is er misschien nog een mogelijkheid dat je kunt vragen welk onderdeel ze exact hebben vervangen? Anderen kunnen hier veel baat bij hebben. Niet veel dealers hebben verstand van "fijne techniek".

Bij mij hebben ze de koppeling vervangen omdat ze dachten dat de koppeling niet goed vrijkwam. Daar lag het niet aan bleek achteraf. Vervolgens hebben ze een nieuwe versnellingsbak erop gedaan. De koppeling die ze erin hebben gedaan is totaal anders dan wat er origineel in zat. Deze pakt heel hoog op en de bediening is vrij zwaar. Ik ben er totaal niet blij mee, want wegrijden met een hoogopppakkende koppeling is niet altijd makkelijk. Met hoog opppakken bedoel ik zo rond 3/4 van de totale uitslag van het koppelingspedaal. Als iemand anders in onze auto rijdt, dan merk je dat de persoon in kwestie flink gas moet geven om weg te kunnen rijden of de auto slaat dan af.

De nieuwe bak maakt gelukkig geen geluiden, maar schakelt ook niet optimaal. De ene keer schakelt het redelijk oke en de andere keer haakt en gaat het moeizaam in de versnelling. Er zit ergens een onderdeel wat speling of iets dergelijks heeft. Schakelgedrag is nog altijd niet consistent.

Ik heb dit alles maar geaccepteerd, elke keer als ik met een serieus probleem naar een dealer ga, krijg ik er eentje er gratis bij. Simpele dingen krijgen ze wel opgelost, maar zodra je een complex probleem hebt, is het een en al drama. Dus ik blijf liever weg bij de dealer.

Ik had één ongemak, nu heb ik er 2.

Laast bewerkt: door M_25.

Niet lekker schakelen 23 feb 2020 02:49 #40429

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 689
Lijkt mij dat een koppeling die strak bovenin zit niet goed is. Heeft deze helemaal geen vrije slag meer of is het pedaal hard vanaf aanraking?

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur.

Tijd voor maken pagina: 0.248 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.