• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Motorolie tucson 1.6GDI

Meer
1 maand 1 week geleden #59814 door Thieske
Motorolie tucson 1.6GDI werd gestart door Thieske
Welke motorolie kun je het beste nemen voor een hyundai tucson 1.6GDI uit 2017? En waar koop je deze (tankstation, bouwmarkt?) 

Ik het boekje staat aanbevolen: Shell Helix Ultra AH-E 5W30 . (Andere pagina staat nog OTLE075005)   Ik zie online een heleboel Shell Helix olie soorten , maar niet deze.  Iemand tips ? En is deze aan te raden of bijv gewoon huismerk van bijv de gamma ? 

En waar koop je deze? Bij tankstation, garage, bouwmarkt ? (bij voorkeur fysieke winkel of.is online aan te bevelen)

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 maand 1 week geleden #59815 door martin123

Meer
1 maand 1 week geleden #59820 door Edpi
Beantwoord door Edpi in topic Motorolie tucson 1.6GDI
Afgezien van de viscositeit van de (motor) olie die aangeduid wordt met SAE….. , is van belang de kwaliteit van de olie.
De kwaliteit dus ook de toepasbaarheid, benzine - diesel, wordt aangeduid met de afkorting ACEA en daar achter een letter cijfercombinatie.
Als je op de site van Kroon olie je voertuig invult  krijg je een overzicht van de toepasbare motorolieën met de ACEA vermelding. Met die wetenschap kan je opzoek gaan naar de voor jou auto geschikt motorolie.
Ik heb geen enkel belang bij kroon olie, ik vind het een duidelijke site en daarom noem ik hem.

Meer
2 weken 1 dag geleden #59856 door Thieske
Beantwoord door Thieske in topic Motorolie tucson 1.6GDI
Dank je wel ! (Sorrie voor de late reactie, ik kreeg melding van een update/reactie dus zie het nu pas)