Forum

Meer onderwerpen »

Events

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Motor Olie binnen 500km leeg

Motor Olie binnen 500km leeg 16 mei 2018 15:56 #34182

• Rikkert88
  • Rikkert88's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • I30
  • Ontvangen bedankjes 0
Ben gisteren nog even langs de dealer geweest die mij de auto verkocht heeft.
Weinig mee opgeschoten helaas nog, van buiten zie je gewoon weinig ook onder de motorkap is gewoon alles schoon nergens vlekken niks.

Mijn vaste garage nog gesproken die heeft nog wel een optie die niet super duur is gelukkig.
Die gaf zelfs nog aan dat nieuwere motoren het zo ingebouwd hebben dat de kans klein is dat je blauwe wolken zult zien aan de achterkant bij de uitlaat.
Dus we gaan dit nog even proberen en dan houd ik jullie op de hoogte.

Endoscoop gebruiken. Zuiger onderin. Cilinderwanden inspecteren. Dit ga ik ook nog aankaarten just in case. Zou je dan ook niet iets moeten merken als je ermee rijdt dat die stottert of hapert?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Rikkert88.

Motor Olie binnen 500km leeg 16 mei 2018 17:11 #34183

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
  • Ontvangen bedankjes 521
Nee.... want de groeven zijn natuurlijk ook niet zo diep dat je compressieverlies krijgt, maar wel groot genoeg om de olieschraapveren niet alle olie weg te laten halen.

Ben benieuwd wat de moderne motoren ingebouwd hebben? Katalysatoren zitten er al jaren onder, en ook bij die auto's zie je echt wel blauwe rook of witte rook (afhankelijk van probleem).
Zit echt geen olievanger of verbrander tussen. Laat het hem maar vertellen, vaak zijn dit soort verhaaltjes in de trant van: "zo, ben ik er weer even vanaf"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

Motor Olie binnen 500km leeg 16 mei 2018 19:25 #34188

Even terzijde....
Die verkoop dealert.......geeft die wel netjes een paar maanden garantie aan je op papier ?

:hlogo: :ear:

Motor Olie binnen 500km leeg 17 mei 2018 17:35 #34218

• Rikkert88
  • Rikkert88's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • I30
  • Ontvangen bedankjes 0
Nee toen ik tekende stond er verder geen afspraken op.. toen ik vroeg om de nota had die er zelfs nog wat dingen bij op geschreven.
Zoals "koper heeft garantie afgekocht met 1000 euro korting op de verkoopprijs" nou dat is zeker niet het geval want de prijs die er stond was gewoon de prijs.. dus weer genaaid. Ik weet ook niet of het mogelijk is om later na een aanschaf van een auto alsnog BOVAG te kunnen krijgen.. want dan zou het mij niks kosten om dit soort zaken na te laten kijken. Want ik heb de olie bijgevuld en nou laat ik zeggen nu max 150km gereden en er is al bijna een halve liter olie weg.. dat kan niet goed zijn..

Motor Olie binnen 500km leeg 17 mei 2018 17:54 #34219

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
  • Ontvangen bedankjes 521

Rikkert88 schreef : Nee toen ik tekende stond er verder geen afspraken op.. toen ik vroeg om de nota had die er zelfs nog wat dingen bij op geschreven.
Zoals "koper heeft garantie afgekocht met 1000 euro korting op de verkoopprijs" nou dat is zeker niet het geval want de prijs die er stond was gewoon de prijs.. dus weer genaaid. Ik weet ook niet of het mogelijk is om later na een aanschaf van een auto alsnog BOVAG te kunnen krijgen.. want dan zou het mij niks kosten om dit soort zaken na te laten kijken. Want ik heb de olie bijgevuld en nou laat ik zeggen nu max 150km gereden en er is al bijna een halve liter olie weg.. dat kan niet goed zijn..

Dan moet het echt wel makkelijk te traceren zijn. Ik blijf het toch zeggen: endoscoop en de zuigerwanden beoordelen.

Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

Motor Olie binnen 500km leeg 18 mei 2018 08:19 #34223

• Grumpy
  • Grumpy's Profielfoto
  • Special member ++
  • Special member ++
  • I20 I-Motion Premium
  • Ontvangen bedankjes 68
Niet rot bedoeld maar je bent niet genaaid, je hebt je laten naaien.
Een factuur krijg je bij aflevering automatisch, klopt deze niet dan ga je niet akkoord.
Ik weet niet bij wat voor garage je de auto hebt gekocht, maar als je al om een factuur moet VRAGEN en daar staan toegevoegde zaken bij stinkt het hele zaakje.
Van de getekende verkoopovereenkomst krijg je normaal gesproken een kopie, als daar niet op staat dat je garantie afkoopt (en blijkbaar nog meer later toegevoegde zaken) lijkt mij die overeenkomst leidend, zeker als er tussen koopovereenkomst (zonder afkoop garantie) en factuur niet de zogenaamde 1000 euro korting als verschil zit.
Het lijkt er op dat dit bedrijf wist van de problemen en die op deze manier de koper in de maag splitst.

Als het een Bovag bedrijf is zou je best nog wel eens verhaal kunnen halen bij de Bovag, mits het bedrijf daarbij aangesloten is en je een kopie koopovereenkomst hebt waar e.e.a. niet opstaat.
Maar ik heb meer het idee dat je hem bij een of andere malafide handelaar hebt gekocht.

Misschien moet je toch door MAS laten kijken wat er aan scheelt, en voor de zekerheid op de site van de RDW de kilometerstand checken. Afhankelijk daarvan en het bovenstaande kun je misschien toch stappen ondernemen.
De diagnose stellen hoeft misschien maar een paar tientjes te kosten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, MAS

Laast bewerkt: door Grumpy.

Motor Olie binnen 500km leeg 19 mei 2018 02:02 #34258

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 473
Het meeste is al gezegd maar echt een raad voor iedereen:

-Check kilometerstand, verleden, schade historie bij RDW en helaas dat kost geld
-achterhaal de vorige eigenaar(en) en vraag naar het verleden
-is deze bij andere garages geweest in onderhoud vraag kopie alle nota's of historie op
-luister naar je eigen innerlijke stem/gevoel, heb je maar een klein beetje twijfel laat m staan
-mooi gepoetst uiterlijk zegt absoluut niks.
-laat je niet misleiden door mooie gladde verkoop praatjes, ik zou al meteen de showroom uit lopen
-papierwerk moet in orde zijn en niet met toegevoegde zaken die niet zijn overlegd
-Zorg dat je bij een Bovag bedrijf koopt
-Indien de auto binnen de leeftijd Bovag zit zorg altijd voor garantie zwart op wit
-maak uitvoerige proefrit, laat iemand met kennis van zaken mee gaan en bekijk de wagen in detail, ook er onder
-Zorg voor een goede rechtsbijstand en bij twijfel raadpleeg deze!

Wat betreft olie verbruik heb ik vorig jaar voor mijn werk even in een Peugot 2008 gereden 3cyl en deze verbruikte 4liter olie in 4 weken tijd en was toe aan zijn 3e katalysator en dat verbaasde mij niks.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

2CV4 '74;Kever1.2 '71;Mazda1300 '73;Kever1.2>1.6 '73;2CV6 '94;Mazda323sport1.3 '84;Mazda323sedan1.5 '85;VWDerby1.1 '88;Mazda121 1.3 '94;Audi80 1.6 '91;Audi80 2.0 '92;Audi80 2.0 '93;Golf3 GTI 2.0 '93;Polo1.3 '94;Audi80 2.0 '95;Polo1.4 '02, Golf3cabrio1.8 '97;FordKa1.3 '06;Lupo1.4 '01 ;Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig)...
Laast bewerkt: door TucsonV6.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.573 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online